י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הסוד האפל של הודעות הווטסאפ שמחקנו

האם הודעות ווטסאפ שנמחקו מהמכשיר כבר לא זמינות לאיש? ובכן, לא כל כך בטוח

הסוד האפל של הודעות הווטסאפ שמחקנו
pixabay

נדמה לנו שאם אנחנו מוחקים הודעות ששלחנו או שקיבלנו באפליקציית המסרים המיידיים וואטסאפ, הן אכן נמחקות. אנחנו מאמינים שהן נמחקות לא רק מהמכשיר שלנו אלא גם מהמכשיר שאליו נשלחה ההודעה או שממנו נשלחה. אז זהו, שהצהרת החברה הרשמית היא שהודעות הווטסאפ נשמרות בשרתי החברה עד שלושה חודשים מרגע כתיבתן. בנוסף לכך, האקר אמריקאי גילה כי אם יש לנו אייפון, ההודעות ממשיכות להישמר במכשיר עצמו גם לאחר מחיקתן.

מדובר באיזושהי בעיה של התממשקות בין אפליקציית וואטסאפ לבין מערכת ההפעלה של אפל – הגיבוי של ההודעות במכשיר לענן או למחשב כולל גם את ההודעות שמחקנו. כך בעצם אם מישהו פורץ למחשב או לענן שלנו הוא יכול לקרוא את כ-ל ההודעות שנכתבו אי פעם באפליקציה.

יש פתרון כלשהו לעניין? בחברת ESET ממליצים להסיר לחלוטין את אפליקציית וואטסאפ ואז גם ההודעות שנמחקו על ידינו יימחקו באמת.

יש שירותים שונים ואתרי אינטרנט מסוימים שדורשים מהמשתמשים לבצע אימות דו שלבי, או שהמשתמשים עצמם בוחרים לעשות זאת על מנת להגביר את אבטחת החשבון שלהם. דוגמה טובה לכך היא בנקים שדורשים לעתים להקיש קוד חד פעמי שנשלח לטלפון הסלולרי בנוסף להקשת הסיסמה כדי לוודא שאתה אכן מי שאתה, או באתרי קנית אונליין. רבים בוחרים לחזק את ביטחון חשבון הפייסבוק או הג'ימייל שלהם כך – למשל על ידי קבלת קוד לטלפון בכל ניסיון התחברות.

כפי הנראה גם אפליקציית וואטסאפ רוצה לאפשר למשתמשים שלה חיזוק של אבטחת החשבון. בגרסת הבטה האחרונה של התוכנה נמצא בין סדרת הקבצים APK שמתייחס לאימות דו שלבי, אם כי עוד לא ידוע לאיזה שימוש בדיוק הוא יהיה. האם זה יהיה לשם התחברות בפעם הראשונה לאפליקציה כאשר מתקינים את האפליקציה במכשיר חדש או למטרת התחברות בכל פעם מחדש לאפליקציה. אופציה נוספת שמטרת האימות הדו שלבי תהיה כאשר משתמש ירצה לאחזר גיבוי של שיחות והאפליקציה תרצה לוודא שהוא אכן הבעלים של הטלפון. בכל מקרה, בקרוב נדע!
וואטסאפ WhatsApp מחיקה הודעות אפליקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד