י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אמן הראפ השחור לומד בישיבת בעלזא

זהו סיפורו של צעיר שחור, אמן ראפ מארה"ב, שהסתבך בקרב יריות ונידון לתשע שנות מאסר • כיום הוא יושב ולומד בישיבת בעלזא • ואבא שלו? בכלל ראש ממשלה בקריביים

(שיין) בן דוד, בישיבה בירושלים. צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות
(שיין) בן דוד, בישיבה בירושלים. צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות



לכלא האמריקני הוא נכנס כ'שיין', ראפר מצליח וחברם הטוב של אמני הראפ הטובים בעולם, לאחר שהסתבך בתקרית ירי. אחרי תשע שנים הוא השתחרר כמוזס לוי בן דוד, תלמיד ישיבה ירושלמי שחולם על רחל אמנו ורוצה להביא גאולה לעולם דרך הראפ.

העיתונאי עקיבא נוביק מביא הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות', את סיפורו של צעיר שחור, שיושב ולומד תורה בישיבת בעלזא בירושלים. "אולם בית המדרש של חסידות בעלז. בן דוד נטמע בין מאות החסידים שלומדים גמרא בקול רם ובמנגינה. ה'חברותא' שלו מסביר לו סוגיה בגמרא ובמבט מרחוק קשה לראות שמדובר באדם היחיד בבית המדרש, שניהל קרבות רחוב והופיע ב-MTV".

נוביק מתאר את צמיחתו של הצעיר באולם השירה בארה"ב: "הילד שהתחיל בשינה על מזרן במטבח החל לטוס במטוסים פרטיים, דווקא אז החלה ההסתבכות. בדצמבר 1999 יצא שיין מאולפן הקלטות ואלמונים ירו לעברו מספר קליעים שבנס לא פגעו בו.

"חודש לאחר מכן, שיין נכנס למועדון לילה בניו יורק ובתום קטטה אלימה ירה ופצע שלושה אנשים", מתואר רגע השפל של חייו ממנו נכנס לכלא לתשע שנים.

דווקא בכלא הוא נזכר בסיפוריה של אמו על דוד המלך, משה רבנו ויוסף שהושלך לבור. "זו הייתה קריאת השכמה. הקדוש ברוך הוא צועק לבן אדם, איפה אתה, הוא ממש דיבר אלי", הוא נזכר.

דווקא בהיותו בכלא קיבלה הקריירה הציבורית שלו מפנה חיובי. הוא הפיק דיסק ואף התפרסם על גבי שער אחד המגזינים הגדולים בארה"ב עם מדי אסיר. הוא התעשר במיליונים. אך לאחר ששוחרר גורש מארה"ב, בשל העובדה שלא היו לו ניירות שהייה רשמיים.

בתחילה הוא שב לבליז (מדינה באמריקה המרכזית, על חוף הים הקריבי) שם אביו מכהן כראש הממשלה, אך העובדה שלא הייתה במקום קהילה יהודית, הביאה אותו לעלות לישראל.

סדר היום שלו מתחיל בזריחה בכותל המערבי, בתפילת שחרית באחד מבתי הכנסת של מאה שערים ובלימוד תורה מסיבי לאורך כל היום.

"אני לא ישן. ישנתי מספיק בכלא", הוא מספר, "בתום הלימודים אני עוסק בענייני חולין".

בימים אלו הוא מתכנן להביא את אביו לביקור דיפלומטי בישראל ולמפגש עם ראש הממשלה נתניהו. עד הוא מתכנן סבב קהילות יהודיות באירופה. "אנשים יקבלו את המוזיקה שלי גם עם הלבוש הזה", הוא משוכנע.

ומה עם שידוך? "כמו שה' שלח לי כל מה שאני צריך, ככה הוא ישלח לי שידוך. אני מחפש מישהי כמו רחל אמנו. רק ה' יכול להראות לי את זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד