י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברוך דיין האמת: הרב אליהו יוסף שאר ישוב כהן זצ"ל

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הגאון הרב אליהו יוסף שאר ישוב כהן זצ"ל, רב העיר חיפה. בשנים האחרונות נחלש הרב והערב התמוטט בביתו. כונני הצלה ביצעו בו החייאה, אך נאלצו לאחר מכן לקבוע את מותו. הרב השיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 89

הרב אליהו יוסף שאר ישוב כהן
הרב אליהו יוסף שאר ישוב כהן

ברוך דיין האמת: הערב (שני) נפטר הגאון הרב אליהו יוסף שאר ישוב כהן זצ"ל, רב העיר חיפה נשיא מוסדות אריאל ונכון הארי פישל. בשנים האחרונות נחלש הרב והערב התמוטט בביתו. כונני הצלה ביצעו בו החייאה, אך נאלצו לאחר מכן לקבוע את מותו. הרב השיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 89.

הרב שאר ישוב כהן זצ"ל נולד בשנת תרפ"ח לאביו הגאון הצדיק הרב דוד כהן זצוק"ל, שכונה "הרב הנזיר". בבחרותו למד בישיבות מרכז הרב ועץ חיים.

בילדותו נהג מנהגי נזירות - לא הסתפר ולא שתה יין ואף נעל נעלי בד. כך נהג עד גיל 16.

בעת לימודו בישיבת מרכז הרב היה חבר בתנועת המחתרת ואף פעל במסגרת האצ"ל. בשנות השישים אף כיהן כסגן ראש עיריית ירושלים.

הרב כהן זצ"ל כיהן כרבה האשכנזי של חיפה במשך שנים רבות והיה זקן חברי הרבנות הראשית לישראל.

הרב זצ"ל חיבר ספרי הלכה רבים בהם ספר "משנת הנזיר", חקרי הלכה ובסתר המדרגה.

מבתי הדין הרבניים נמסר: "מערכת בתי הדין הרבניים מבכה את פטירתו של הרב הראשי וראש אבות בתי הדין בחיפה הרב שאר ישוב כהן". מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר כי "הרב שאר ישוב כהן שהיה מזקני וחשובי הרבנים והדיינים בישראל עיצב לאורך שנות דור את החיים היהודיים בחיפה ואת בתי הדין הרבניים בחיפה ובצפון בפרט. הרב זצ"ל גידל וטיפח דורות של דיינים ורבנים במכון הרי פישל שבנשיאותו ובבית אריאל בירושלים. הרב שאר ישוב כהן היה מתלמידיו של אהרון הכהן - אהב שלום, רדף שלום, אהב את הבריות וקרבן לתורה. יהי זכרו ברוך".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, שהכיר את הרב שאר ישוב כהן בתפקידו כמנכ"ל בתי הדין, ספד לו: "הרב שאר ישוב כהן היה רגיש מאוד לכבודם של המתדיינים בבית הדין ועסק רבות בפתרון בעיות של עגונות ומסורבות גט, התייחס לכל מקרה כאילו הוא המקרה היחיד. קיימתי איתו קשר הדוק במסגרת כהונתו כראב"ד בחיפה, תפקיד שמילא במסירות רבה, הקפיד על סדרי העבודה של הדיינים ועובדי המינהל לטובת המתדיינים.

"כמה סמלי שהרב, שהיה מבכירי תלמידיו של הרב קוק זצוק"ל נפטר ביום פטירתו. הרב הקים עולה של תורה בחיפה, העמיד דורות רבים של רבנים ודיינים במכון אריאל אותו הקים והיה מקורב מאוד לרב אליהו זצוק"ל. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

מסע ההלוויה ייצא מחר בשעה 10:00 בבוקר מרחבת העירייה בחיפה ובשעה 14:00 בצהריים בישיבת "מרכז הרב" בקרית משה בירושלים ומשם להר הזיתים שם ייטמן בחלקת הנביאים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב אליהו יוסף שאר ישוב כהן ברוך דיין האמת הלוויה מרכז הרב מכון אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד