ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הגר"מ וה'באבא ברוך': "אין לנו חלק ונחלה עם אמסלם"

הבוקר הצטרפו הגר"מ מאזוז וה'באבא ברוך' אל מכתב מועצת חכמי התורה • ראש הישיבה על תלמידו: "ואנחנו כבר גילינו דעתנו שאין לנו חלק ונחלה איתו" • המכתב - בפנים • פרסום ראשון

הגר"מ מאזוז והבאבא ברוך. צילום: מאיר אלפסי, שטורעם.נט
הגר"מ מאזוז והבאבא ברוך. צילום: מאיר אלפסי, שטורעם.נט

אל הררי המכתבים שהופקו בימים האחרונים כנגד ח"כ חיים אמסלם - "שהקדיח תבשילו ברבים למצוא חן בעיני שונאי התורה", כלשון מכתבם של חברי מועצת חכמי התורה, ובראשם הגר"ע יוסף - נוסף הבוקר (ד) עדכון חשוב ומכריע: רבותיו של ח"כ חיים אמסלם, הגר"מ מאזוז וה'באבא ברוך', מצטרפים וחותמים על מכתב מועצת חכמי התורה, כאשר ראש ישיבת 'כסא רחמים' , מוסיף בכתב ידו: "ואנחנו כבר גילינו דעתנו שאין לנו חלק ונחלה איתו".

הגר"מ מאזוז, מי שנחשב עד כה לפטרונו הפוליטי של ח"כ אמסלם, הגיע הבוקר אל מעונו של הגר"ע יוסף, ובסיומה של הפגישה בין השניים הוצא שוב המכתב, שפורסם שלשום ואשר נחתם בחתימתם של חברי מועצת חכמי התורה, אך הפעם נוספו אליו שתי חתימות נוספות, של שני רבנים שנחשבו עד הפרשיה האחרונה כתומכי אמסלם: רבי ברוך אבוחצירה, ה'באבא ברוך', והגר"מ מאזוז.

אין ספק כי בכך נשמטת לגמרי אחיזתו של אמסלם במפלגת ש"ס.

עוד בנושא:
החלטה דרמטית • הגר"ע בכה: "מר אמסלם - החוצה" • תיעוד בלעדי ומקיף
אז לאן מופנות פניו של ח"כ אמסלם? • פרשנות

עד לראיון האחרון שפורסם ב'מעריב', נהג אמסלם לומר כי כל דבריו נשענים על דעת תורתו של הגר"מ מאזוז, וכי הוא רבו ומורו המעניק לו גיבוי מלא. מאז אותה כתבה פורסמו שני מכתבים של הגר"מ מאזוז, ובשניהם ניתן היה להבין, כי ראש ישיבת 'כסא רחמים' מסיר חסותו משלוחו לשעבר. אולם החתימה היום מבהירה זאת מבלי כל יכולת עוררין.

אמסלם, מצידו, כבר הבהיר בימים האחרונים כי אינו מתכוון להחזיר את המנדט לש"ס, וכי הוא תלמיד-חכם שיכול לעמוד בזכות עצמו, אף שאין לו גיבוי לא מהגר"ע יוסף, וכעת גם לא ממורו ורבו הגר"מ מאזוז.

לגבי צעדיו בהמשך דרכו הפוליטית - הוא אינו מפרט, אך השמועות מדברות על בדיקת שטח שנעשית מצד אנשיו לקראת חיבור למפלגה קטנה או גדולה. במפלגת 'הבית היהודי' כמו גם ב'ליכוד' לא מכחישים ולא מאשרים אפשרות של צירופו אליהם.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד