י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נהרי מרים את הכפפה: "התקיפות במגזר החרדי - סכנה קיומית"

לאחר קמפיין 'בחדרי' בשנה האחרונה ל"מוגנות" מפני תקיפות במגזר החרדי, סגן השר משולם נהרי מרים את הכפפה, לוקח את הנושא כפרויקט חייו והודיע על השגת מימון ייעודי: "א"א להתעלם מהזעקה האילמת של ילדים וילדות" • כל הפרטים

סגן השר משולם נהרי. הרים את הכפפה (נתי שוחט, פלאש 90)
סגן השר משולם נהרי. הרים את הכפפה (נתי שוחט, פלאש 90)

לאחר קמפיין 'בחדרי חרדים' בשנה האחרונה ל"מוגנות" מפני תקיפות במגזר החרדי, סגן השר משולם נהרי מרים את הכפפה, לוקח את הנושא כפרויקט חייו והודיע על השגת מימון ייעודי, זא בעוד מרבית הנציגים החרדים כמעט ואינם פועלים בנושא.

את הדברים אמר נהרי בכנס "מוגנות" ראשון לציבור החרדי של ארגון "מן במיצר" שנערך הערב (חמישי) בהשתתפות מאות נשות חינוך. מי שמרכז את הנושא מטעם נהרי הוא יועצו יקותיאל משי.

נהרי פתח ואמר: "ראשית ברצוני להודות למארגני הכנס החשוב, בו אנו עוסקים בתופעה כאובה זו ובדרכי ההתמודדות עם הבעיה".

נהרי בחר להתייחס אף לקמפיין "בחדרי חרדים" בשנה האחרונה בנושא ואמר כי "זה לא סוד שהנושא לשמו התכנסנו היום עלה לסדר היום בתקופה באחרונה ולא מעט בזכות כלי התקשורת שבחרו שלא להתעלם ופרסמו את המקרים השונים".

לדבריו, "אנו שומעים על יותר ויותר סיפורים שנחשפים ועל עוד ועוד נשים שאזרו אומץ וסיפרו את שהתרחש במסתרים ובחדרי חדרים. בעת הזאת אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, האם מחובתנו לדאוג לנפגעות ולשקם את חייהן או לדאוג מהמבוכה שתגרם לקהילה.

"הגיע הזמן שנפסיק להתנהג כאותה בת יענה, שטומנת את הראש בחול כדי לא לראות את הסכנה שאורבת לה. מדובר בסכנה ממשית, בסכנה קיומית, ולצערי, לעיתים רבות הסכנה גם מבית, מהאנשים הקרובים ביותר שנמצאים בסביבה. צריך להפסיק ולטאטא את הבעיה מתחת לשטיח, אין כבר מקום שם".

נהרי דחה את הטענות האומרות כי לא מדובר במקרים רבים: "באים אנשים ואומרים לא צריך להגזים, צריך לקחת את הדברים בפרופורציה ומדובר במקרים מעטים יחסית ואני אומר, כל נפגע ונפגעת הוא עולם שלם שניתן לבנייה או להריסה, יש שיבחרו לעזור ולשקם ויש שיבחרו לעסוק בהשוואות".

נהרי הוסיף, "שנותיי הרבות בהן שימשתי כאיש חינוך הובילו אותי להכיר ולזהות את בעיית הנוער הנושר והנוער בסיכון שנובעת בחלקה גם בשל הפגיעות שעברו במשך השנים".

"בעת הזאת איננו יכולים להרשות לעצמנו להתעלם מהזעקה האילמת ולא נשמעת של ילדים וילדות, נערות ונשים אשר נפגעו במהלך חייהם וממשיכות לחיות ולהקים בתים בישראל כאשר המועקה והנטל רובצים להן על הלב.

"מומחים רבים מצביעים על כך שפגיעות כאלו לא נעלמות, הן נשארות, מלוות את האדם ומשפיעות על רגשותיו ועל התנהלותו בחיים גם אם הוא עצמו אינו מודע לכך. השפעתן עלולה לגרום נזק בראש ובראשונה לנפגעת עצמה ולאחר מכן לתא המשפחתי המורחב ועל כן מחובתנו לפעול ולעשות ככל שביכולתנו לסייע ולעזור בכל הכלים העומדים לרשותנו. שיהיה ברור, שתיקה שלנו פירושה ברכת הדרך לתוקף הבא".

לדברי נהרי, "אנו חייבים לפעול במשותף יחד עם הנציגות הרבנית בכל מקום ומקום ועם משרד הרווחה ומערכת אכיפת החוק, מצד אחד להגן ולעטוף ולטפל בנפגעים ובנפגעות שמעוניינות לשתף ולקבל ליווי ותמיכה. ומצד שני להילחם בפוגעים ביד קשה תוך שמירה והגנה על הכבוד והפרטיות של המשפחה המורחבת".

לסיום הודיע נהרי על השגת מימון ייעודי לנושא: "בשנה האחרונה למדתי את הנושא היטב, נפגשתי עם גורמים שונים בתחום הפועלים בתוך הקהילה ועם הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה לצורך שיתוף פעולה בהתמודדות עם הבעיה. אני שמח לבשר לראשונה, כי שיתוף הפעולה עם משרד הרווחה הוביל לגיבוש תכנית מקיפה וייעודית המותאמת למגזר החרדי ולתקצובה המלא, שמטרתה לקלוט, לטפל ולהעניק ליווי מתמשך לנפגעות תקיפות חמורות".

"התוכנית כוללת הקמת מקלטי חרום, הוסטלים טיפוליים ודירות מעבר באזורים שונים ברחבי הארץ, כמו כן יפתחו מרכזי טיפול בהם ניתן יהיה לקבל טיפול מקצועי וליווי ארוך טווח. אני משוכנע כי התכנית תיתן מענה מקצועי ומקיף בתחום ואני מתפלל ורוצה להאמין שהקמת מסגרות אלו יגרמו לנפגעות נוספות לפנות ולקבל עזרה וסיוע".
משולם נהרי תקיפות מן המיצר כנס מוגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד