י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תל אביב: שחיטת 'כפרות' - רק בבית הכנסת

עיריית תל אביב הודיעה כי לא תתאפשר שחיטת 'כפרות' ברחוב, אך סגן ראש העיר מסביר ל'בחדרי חרדים' כי אין בכך כל צעד נגד ביצוע הכפרות עצמן

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

עיריית תל אביב הודיעה היום (שני) כי כפי שהיה בשנה שעברה, יהיה אסור גם השנה לערוך שחיטת כפרות במרחב הציבורי בעיר, "עיריית תל-אביב-יפו מודיעה כי גם השנה לא תאפשר לקיים שחיטה או פגיעה אחרת בבעלי חיים לצורך קיום מנהג הכפרות במקומות פתוחים ובמרחב הציבורי".

עוד נמסר כי "כעיר מובילה בהגנה על זכויות בעלי חיים, רואה עצמה העירייה מחויבת למנוע פגיעה בהם ולדאוג לזכויותיהם, ומתוקף כך אף אסרה שימוש בבעלי חיים בקרקסים".

בראיון ל'בחדרי חרדים' דוחה סגן ראש העיר נתן אלנתן את הביקורת על החלטת העירייה ואומר כי העירייה אוכפת רק את המרחב הציבורי, לדבריו אין שום עניין הלכתי לקיים את מנהג שחיטת הכפרות באמצע הרחוב.

"כפי שהיה בשנה שעברה, אסור לעמוד באמצע הרחוב ולשחוט, אבל בבית פרטי, בבית הכנסת או בחנות הקצב – אין שום בעיה מבחינת העירייה", אומר אלנתן ומוסיף כי "אין שום עניין הלכתי לשחוט באמצע הרחוב".

אלנתן תוקף: "זה שבמאה שערים מוצאים את הלולים לרחוב ושוחטים זה לא מסורת אבותינו וזה לא כתוב בשום מקום הלכתי שצריך לעשות כך", הוא חזר והדגיש כי "במקום פרטי אין לעירייה סמכות לאכוף אלא רק במרחב הציבורי. אני חושב שבבני ברק אי אפשר בכלל לעבור ברחוב רבי עקיבא כי הסוחרים השתלטו על הכל, בתל אביב אין דברים כאלו".

"אני לא רואה בהודעת העירייה בעיה, אני לא חושב שראוי להביא תרנגולים לרחוב ולשחוט", סיכם סגן ראש העיר בראיון עם 'בחדרי חרדים'.
תל אביב כפרות תרנגולים בית כנסת רחוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד