י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בזכות המשטרה: שבת שקטה למתפללי גור בערד

המשטרה פתחה חמ"ל מיוחד ומנעה מהמפגינים להיכנס לבית הכנסת ולהפריע לתפילה • בשישי הגיע מפקד המשטרה לביקור במקום

בזכות המשטרה: שבת שקטה למתפללי גור בערד

 

המאבק הכלל חרדי בהובלתו של הרבי מגור, במחאה על חילול בית הכנסת בערד בליל שבת בשבוע שעבר מתקרב לסיומו החיובי: לראשונה מזה חודש, זכו מתפללי בית הכנסת להתפלל השבת באין מפריע, בעקבות פעילות המשטרה ששמרה על הסדר, ואף הקימה חמ״ל במקום.

ע״פ הדיווחים שהגיעו לבחדרי חרדים ממתפללי בית הכנסת - השבוע, לאחר חודש של הפרעות ובזכות משטרת ישראל, מפגיני יש עתיד לא הגיעו לבית הכנסת אלא הפגינו ברחוב סמוך בהשתתפות ראש העיר ניסן בן חמו וחברי מועצה מטעם יש עתיד, כאשר הובהר מראש על ידי המשטרה כי היא תעצור כל מי שיגיע להפריע לתפילה.

המתפללים ביקשו להודות למשטרת ערד,על ששמרה על הסדר.

לבחדרי חרדים נודע כי דקות לפני כניסת השבת, הגיע מפקד משטרת ערד גיא חיון לחמ"ל שהוקם מחוץ לבית הכנסת, כאשר כוחות המשטרה שהו בחמ״ל בשעות התפילה בכדי לשמור על הסדר.

הרב צבי ביאלסטוצקי, רב בית הכנסת, אמר בהומור למפקד המשטרה חיון: ״ככל הנראה עמונה לא תפונה היום מפני שכל השוטרים גויסו לערד״.

‏בנוסף בעקבות הפרובוקציה בשבת שעברה בבית הכנסת, הוצבו ביום שישי שלטים מחוץ לבית הכנסת, המזמינים כל אחד ואחד לבוא ולהתפלל, אך לשמור על קדושת המקום: ״כולם מוזמנים להצטרף לתפילות, מבקשים לכבד את קדושת ביהכנ״ס״, נכתב.

כפי שדווח בשבוע שעבר (רביעי) ב"בחדרי חרדים" ההתאחדות סביב המאבק בערד שוברת שיאים, כאשר שר הבריאות יעקב ליצמן נכנס להתייעצות עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, לאור האירוע הקשה שאירע בבית הכנסת. הרב שטיינמן האזין בכאב למה שהתחולל בערד. בשיחה עלה נושא הערים המעורבות האחרות, בהן מגמת ראשי ערים להצר את רגלי הציבור החרדי. סוכם שדרכי הפעולה יישקלו.

כזכור, ליצמן אף תקף במליאת הכנסת את ראש העיר ואמר כי לא מדובר במאבק פוליטי על העיר ערד - אלא בחרפה ש"אתמול התרחשה בערד ומחר תבוא לקרית יובל בירושלים". ליצמן אמר את הדברים לאחר שח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעה דחופה לסדר בנושא.

בנוסף בשבוע שעבר (רביעי) נערכה ישיבה של ועדת ההיגוי בנושא בלשכתו של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, שם השתתפו בין היתר סגן ראש העיר מנחם שפירא, סגן ראש העיר אליהו דדון יעקב דוד רוזנבוים, משה בצלאל אלתר וצבי רוזנטל. שפירא וזייברט שהבהירו: "זו ישיבה לוגיסטית ממתינים להחלטות גדולי ישראל". ההיערכות של ועדת ההיגוי היא לקיום שלוש מחאות: בירושלים, אשדוד ובני ברק, בשלושה ימים נפרדים בשבוע הקרוב.

בנוסף כפי דווח ב'בחדרי חרדים', בשבת שעברה התרחש עימות חילונים-חסידים סמוך ובבית הכנסת בערד. על פי הדיווח, בליל שבת הגיעו כמה עשרות תושבים וחיללו את קדושת בית הכנסת והשבת. על פי העדויות מהמקום, המפגינים נכנסו להיכל התפילה גלויי ראש, עם טלפונים ומצלמות מופעלות, שוחחו בטלפונים ושיבשו את מהלך התפילה.

מדובר בעימות אשר נמשך לאורך תקופה, מאז זכה בבחירות ראש העיר הנוכחי מטעם 'יש עתיד' ניסן בן חמו. היחס מאז כניסתו לתפקיד, לתושביה החרדים, בעיקר אלו מחסידי גור, הפך קשה מאוד. גם מעורבות השר ליצמן לא סייעה וראש העיר מקשיח פעם אחר פעם את עמדותיו.

בנוסף החסידים בערד מעידים כי בחודשים האחרונים החלו להתקיים מידי שבת פרובוקציות "חוקיות" בעיר. שיירות רכבים, כרוזים והתאספות של חילונים בערבוביה סמוך לבית הכנסת. כשמספר פעמים אף דווח כי נכנסו פנימה אל תוך בית הכנסת. השבת, הדיווחים מעידים על החרפת החוצפה בחילול הקודש ופגיעה ברגשות המתפללים.

 





אסף זוהר, בלוגר מערד, שהיה עד למתרחש מחוץ לבית הכנסת, אומר בשיחה עם בחדרי חרדים: "ראש העיר ניסן בן חמו, חבר מליאת העיר ויושב ראש מטה 'יש עתיד' בערד עופר ארצי וחברת מליאת העיר שהיא גם דודתו של ראש העיר, פלורי שטרלינג, הצליחו לגייס כארבעים אזרחים שהגיעו ל"בית הכנסת האשכנזי" בעיר. כח של כ-14 שוטרים קיבל את פניהם בחניה והם החליטו להעתיק את המחאה מעבר לכביש. כעבור כמה נאומים המחאה התפזרה. בכך יצא המרצע מן השק בכמה היבטים והם:

"מתוך 25,000 תושבים הגיעו כמה עשרות בודדים. כאשר שאר התושבים מביעים את חוסר שביעות הרצון מהמלחמה המיותרת והאינטרסנטית שמנהל ראש העיר בחרדים, כולל ראש מפלגתו של ראש העיר מפלגת יש עתיד שסיפר לכותב שורות אלו, כי לפני ההפגנה הזעירה הובטח לו שבית הכנסת לא יחולל השבת.

"בעוד שמספר קטן של תושבים הופיע לעמוד לצידו של ראש העיר במחאתו, דלתותיו של בית הכנסת נשארו פתוחות לכל, אך המפגינים לא נכנסו לבית הכנסת להצטרף לתפילה. וזאת למרות גלגול העיניים מצד מסבירים למיניהם שהבטיחו שהם הגיעו להתפלל.

"עופר ארצי, יושב ראש מטה יש עתיד בערד, הכריז מעל דפי הפייסבוק הכרזה מזעזעת לפיה הוא, חבר מליאת העיר איבד אמון במשטרת ערד. חבר המליאה הוסיף ואמר כי הוא ןושב שמשטרת ערד פועלת ממניעים פוליטיים. הצהרה חמורה מאין כמוה. אני מצפה שהשר לבטחון פנים יזמן את חבר המליאה לשיחה כדי שיחזור בו מאמירתו השערורייתית.

"בתגובה. כמה מהתושבים הצהירו כי יגיעו לתפילה בערב שבת הבאה עלינו לטובה לאות סולידריות עם אחינו החרדים ונקרא להידברות ושיתוף פעולה בערד

"ככל הנראה בעקבות חקירה של אחד מחברי 'יחידת הג'יפים', יחידה התנדבותית של המשמר האזרחי בערד, החזירו כמה מהם את תעודות המתנדב והכריזו שלא ימשיכו להתנדב יותר. צורת המחאה הזו מעניינת במיוחד מכיוון שדווקא הצעד הזה, מנקה את שורות המשטרה והמשמר האזרחי בעיר מאנשים שעל פי מעשיהם שלהם מערבבים עבודת משטרה ופוליטיקה".

מיקי גיצין מנכ״ל ארגון ״ישראל חופשית״ מסר לבחדרי חרדים: ״תושבי ערד החילוניים והמסורתיים כאחד נמצאים תקופה ארוכה תחת מתקפה אלימה. זמן שחסידי גור בעיר מתנהלים באלימות, עם חסימות כבישים, יריקות על נשים ודחיקתן לאחורי האוטובוס, מישהו החליט להפוך את היוצרות ולהציג דווקא תושבים תמימים כעבריינים לכאורה. למרות כל ההפחדות, המחאה בסוף השבוע הייתה מאבק אמיתי של תושבים מודאגים על ביתם, והגיע הזמן שתושבי ערד יקבלו את ערד חזרה״.

ערד משטרה חסידי גור תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד