י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תיעוד ענק: אלפים חגגו בחתונת נדבורנה

40 ימי לימוד רצופים של החסידים ונשותיהם הסתיימו בחגיגת חתונת בתו הצעירה של הרבי מנדבורנה • צפו בגלריה

תיעוד ענק: אלפים חגגו בחתונת נדבורנה
שוקי לרר

בליל שישי חגגו בבני ברק את שמחת החתונה הגדולה לבתו הצעירה של האדמו"ר מנדבורנה, עם החתן בן האדמו"ר מזידיטשוב, השמחה נערכה באודיטוריום העירוני בשכונת רמת אלחנן.

לקראת שמחת החתונה, קיבלו על עצמם כלל חסידי נדבורנה לימוד לפני התפילה בכל בוקר - כולל ערב שבת קודש - במשך 40 יום ברציפות, החסידים שמעו לדברי האדמו"ר במשאו במעמד 'שיחה צידה לדרך' באתרא קדישא מירון בשבת נח, שם דיבר על כך "שצריך להתכונן כראוי לעבודת התפילה בלימוד התורה זהו חוק ולא יעבור, שירגיש אדם בנפשו שאינו יכול להתייצב לתפילה בבוקר מקודם שמילא כריסו בלימוד התורה הקדושה שהיא סמא דחיי".



שמות המצטרפים לקבלה הוזכרו בספר זכרון טוב שעלה בפני האדמו"ר במעמד המצווה טאנץ. סדר מיוחד של לימוד עשר שעות רצופות נערך ערב החתונה בכל ריכוזי החסידות. האדמו"ר התבטא בדבריו, "זו המתנה שאני רוצה לחתונה של בתי".

גם מקומם של הילדים לא נפקד והם התכוננו לשמחה בלימוד פרק משניות אחד בכל יום עד אחרי סיום ימי השבע ברכות, לעילוי נשמת האדמו"ר בעל ה'באר יעקב' מנדבורנה זצ"ל.

הנשים קיבלו על עצמן לימוד במשך 40 יום של ערכת לימוד הלכות צניעות, ונכנסו לקוויטל כללי שהובא לפני האדמו"ר במעמד קבלת פנים לפני החופה.

שיא החתונה היה כשאדמו"רים מנדבורנה ודוד החתן האדמו"ר מתולדות אהרן רקדו יחדו, שהאדמו"ר מתולדות אהרן מבקש את השיר 'שבת שלום' הידוע מר' מרדכי מנדבורנה זי"ע, לאחמ"כ צירף את האחים והגיסים של האדמו"ר מנדבורנה.

לקראת עלות השחר רקד האדמו"ר עם בתו הצעירה את הריקוד המצוה טאנץ, כשהאדמו"ר מקריא לפני כן את כל השמות של הלומדים במשך 40 יום לפני תפילת שחרית.

צלם 'בחדרי חרדים' שוקי לרר בתיעוד ענק משמחת החתונה הגדולה

צילום: שוקי לרר, הפקה: טיפ הפקות


































































































































































































































חתונת נדבורנה לימוד ברציפות שמחה קבלה מצווה טאנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד