י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הדיל הברסלבי: הברחת סיגריות תמורת הנחה לרבי

אנשים רבים המעוניינים לטוס לציונו של רבי נחמן מאומן מקבלים הודעה בה נאמר להם כי תמורת הברחת סיגריות לארץ הם יזכו בהנחה משמעותית בתשלום לבית הארחה: "על כל פקט מקבלים 20 דולר, הקנס עלינו - אנחנו אנשים יראי שמיים" • האזינו

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (יעקב נחומי, פלאש 90)
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (יעקב נחומי, פלאש 90)

 

אנשים רבים המעוניינים לטוס לציונו של רבי נחמן מאומן מקבלים הודעה בה נאמר להם כי תמורת הברחת סיגריות לארץ הם יזכו בהנחה משמעותית בתשלום לבית הארחה. כך דיווח הערב (חמישי) העיתונאי יאיר שרקי ב"חדשות 2".

על פי הדיווח, בהודעה שנשלחה לחדשות 2 על ידי התחקירן יצחק חברוני הזמינו את המעוניינים לטוס לאומן להבריח קופסאות סיגריות באופן לא חוקי ועל ידי כך להשלים את התשלום לבית המלון. ההברחה משתלמת למבריחים מהסיבה הפשוטה שהסיגריות באוקראינה זולות באופן דרמטי ביחס לארץ וכך אפשר לעשות "כסף קל".



בעל בית הארחה באומן שמציע את דיל הארחה באומן תמורת הברחת חפיסות סיגריות לישראל סיפר לתחקירנית "מהדורה ראשונה" בערוץ 2: "על כל פקט מקבלים 20 דולר, כמה שעלתה לכם השהות במקום, לפי זה מתקזזים.

"מבחינתי אפשר לקחת 8 פאקטים כל אחד, חוקית אפשר 2. אנחנו לוקחים את האחריות לקנס. אנחנו אנשים יראי שמים, עד היום לא גנבנו אף אחד. את הקנס אנחנו משלמים במזומן".

מתווך העסקה שמציע את הדיל בהודעות SMS ובשיחות סיפר: "הוא נותן לך להעביר פקטים של סיגריות ובא מישהו בארץ ולוקח, אם אנחנו נוסעים ביחד אז אני יכול לקחת לכם את זה ואני אמסור לו את זה. אני עובד אתו הרבה בדרך הזאת עם אנשים, להוזיל להם כסף. הוא נותן לכן פאקטים של סיגריות, אתן שמות במזוודה, הוא נותן לכן יותר מהמותר במכס, אם תופסים אתכן הוא משלם את הקנס".

מתווך הדילים המשיך והתרברב בסכומי הכסף הרבים שמארגן ההברחות מרוויח מהעסקאות המפוקפקות: "אם אני אגיד לך כמה כסף הוא מרוויח מזה את תהיי בשוק. שתביני שהכסף, בשביל לשלם לך את הקנס, זה אצלו חלק מהשגרה, זה שווה לו, הוא עושה מזה הרבה כסף, הרבה יותר מהמלון לדעתי".

מרשות המיסים נמסר: "המכס מבצע פעילות אכיפה שוטפת בנמל התעופה כולל בטיסות שמגיעות מאומן. במידה ויש בידינו מידע מודיעני לגבי הברחה ההולכת להתבצע, המידע מטופל על ידי גורמי המקצוע".

אומן הברחה סיגריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד