י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בנו של רובשקין חוגג בר מצווה; האב שיגר מכתב מרגש

בעוד המאמצים לשחרורו נמשכים, האסיר החרדי שלום מרדכי רובשקין שיגר מייל מרגש לבנו שחוגג הערב בר מצווה, בו הוא מספר על שגרת יומו בכלא ומברך את בנו לרגל הגיעו למצוות

רובשקין על רקע בית הכלא
רובשקין על רקע בית הכלא

שלום מרדכי רובשקין - חסיד חב"ד שניהל בעבר מפעל לייצור בשר כשר בארצות הברית, נתבע על ידי הרשויות על שורה של עבירות פליליות ונידון לעשרים ושבע שנות מאסר וקנס של 31 מיליון דולר - "חוגג" בכלא את שמחת בר המצווה לבנו.

האסיר החרדי קיבל עונש חמור ביחס למורשעים שאינם יהודים שהורשעו במעשים חמורים יותר בתחום הפיננסי. כזכור, במהלך משפטו טענו עורכי דינו שהשופטת החמירה עמו רק בגלל יהדותו.

בתוך כך, המאמצים לשחרורו לא פוסקים, כאשר במקביל, הערב (ראשון) צפוי בנו, עוזיאל, לחגוג בר מצווה - ללא אביו שעדיין מרצה את עונשו. לרגל האירוע, רובשקין שלח מייל מרגש לבנו, שבו פירט את מה שעובר עליו מאחורי הסורגים ובירך אותו.

במכתב פירט שלום מרדכי את ההתנהלות היום יומית בכלא - כיצד הפך מבן חורין לאסיר, את הצורה שבה מוגש האוכל לאסירים, ההשפלה שכל אחד ואחד מאסירים עובר עד שהוא מקבל את המגש עם האוכל. "יש סוהרים קשוחים יותר ויש פחות, אף אחד לא מעז להבריח אוכל לתא מחדר האוכל, העונשים כבדים מאד אם נתפסים" סיפר רובשקין.

"המקום פה הופך את האדם לרובוטי. האנשים פה עושים את הדברים בצורה רובוטית בלי שום מחשבה, אפילו כשאתה בכלל לא נתבקשת לעשות אותם. הצורה שבה אתה מקבל אישור להתחיל בארוחה, היא בצעקה קבועה CHOW שזה תמיד "בחיל ורעדה", ואתה לא מעז להגניב החוצה אוכל, להבדיל אלף אלפי הבדלות כשאתה קורא קריאת שמע ואתה מכוון 'בכל מאודך' ואתה רועד, גם כאן אתה רועד מפחד.

"ישמח צדיק כי חזה נקם, ויאמר אדם אך פרי לצדיק, בשורות טובות דידן נצח, ויהי רצון מהשם יתברך שיתן לכל יהודי את החירות שהוא צריך".

בהמשך פירט שלום מרדכי לבנו עוזיאל את ההבדל בין עם ישראל לבין המצרים וסיים עם מונולוג מרגש. "בני היקר עוזיאל, אני מאחל לך שתעלה מעלה בעבודת השם, ושתהיה לך ברכה בעשיית מצוות והרבה הצלחה בלימוד תורה. שתזכה להיות למדן, פדה בשלום נפשי, מאביך האוהב".
בר מצווה שלום רובשקין כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד