י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מנהל המחוז החרדי זהבי למנהל מויז'ניץ: קבל את "התאומות החסידיות" מיד

מנהל המחוז החרדי לא מתכוון לוותר ומשגר מכתב למנהל הסמינר, בו הוא מורה לו לקבל את אחת התאומות ששובצה אצלו על ידי העירייה. כל הפרטים בפרסום ראשון

מנהל המחוז החרדי זהבי למנהל מויז'ניץ: קבל את "התאומות החסידיות" מיד
בנות סמינר בכותל המערבי צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

פרשת התאומות החסידיות מבני ברק - חודש וחצי לאחר שנערך שימוע למנהל סמינר ויז'ניץ בבני ברק על רקע אי קבלת אחת "התאומות החסידיות", למרות השיבוץ שנקבע בהגרלה שערכו העירייה וזייברט, מנהל המחוז החרדי איציק זהבי משגר מכתב למנהל הסמינר מנחם גרינבוים בו הוא דורש ממנו ליישם את השיבוץ. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

במכתבו, מגבה זהבי את השיבוץ העירוני ודורש ממנהל הסמינר הויז'ניצאי ליישם אותו. בנוסף, הוא דוחה את הטענות כי גם סמינרים חסידיים נוספים בעיר לא שיבצו בנות. "בהמשך לבקשת להשיג על החלטת רשות המקומית עיריית בני ברק... הריני להודיעך כי לאחר ששקלתי ובחנתי את הדברים החלטתי להותיר את החלטת רשות החינוך המקומית על כנה", כותב זהבי בפתח מכתבו.

הוא התייחס לעובדה שנציגי העירייה נעדרו מהשימוע וכתב כי "ראשית אציין, שהגם שנציגי רשות החינוך המקומית הוזמנו לדיון, אלא בחרו שלא להגיע. משכך, החלטתי על סמך הנתונים שהובאו בפני ועל פי מידע שנבדק על ידי הפיקוח בהמשך לאותה ישיבה, לרבות פגישה עם הורי התלמידה ובירור נתונים למול קב"ס רשות החינוך המקומית".

"בנוסף עולה שלמרות שהסכמתם לקבל את האחות התאומה מלכתחילה – והתנגדתם לקבלת השנייה – נערכה הגרלה ברשות המקומית. כמו כן, נטען על ידכם כי לא כל הסמינרים החסידיים בעיר נשאו בנטל עוד נטען כי התלמידה בעלת קשיים לימודיים משמעותיים, וכן אינה מתאימה די מבחינת אורח החיים ועל כן יש קושי רב בקבלתה".

למרות הגיבוי שמעניק זהבי לעיריית בני ברק, הוא גם מבקר אותה: "בבחינת הדברים אכן עולה שנפלו פגמים בהתנהלות רשות החינוך המקומית, שיבוץ התלמידה בוצע במועד מאוחד מאוד, יחד עם זאת, טענתכם לפיה לא כל הסמינרים החסידיים בעיר נשאו בנטל – נבדקה ומצאנו שהסמינרים האחרים קיבלו שיבוצים כבר בחודש טבת". זהבי מוסיף כי "במהלך התקופה שממועד הישיבה ועד למועד כתבית החלטה זו, נבחנו אפשרויות שונות למציאת שיבוץ הולם חלופי, הן על ידי הפיקוח של משרד החינוך והן על ידי קב"ס רשות החינוך המקומית, שלא צלחו".

לסיכום כתב זהבי: "בשים לב למועד שבו אנו מצויים ובאיזון הדברים, לרצון שמגלים ההורים ללימודים בבית הספר, שיש בו פוטנציאל לביסוס שיתוף פעולה ובמיוחד מכיוון שידוע לנו שכבודו מנהל סמינר בעל יכולת הכלה גבוהה והתלמידה בעלת יכולת פוטנציאלית לשילוב, החלטתי להשאיר את השיבוץ שניתן על ידי הרשות המקומית".

בינתיים התאומות בבית, ואמן ממשיכה לבכות על מר גורלה. "בחדרי חרדים" ימשיך לעקוב ולדווח על המקרה המצער הזה, עד אשר ימצא פתרון הולם ללימודן של הבנות הצעירות.
התאומות איציק זהבי סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד