י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרובוט משתלט על בית החולים רמב"ם

לראשונה בישראל התבצע ניתוח באמצעות רובוט בבית החולים רמב"ם • המנתח, יהודי איראני, המכונה ד"ר רובוט, הגיע במיוחד מארה"ב לחנוך את הניתוח הראשון וטוען: "בישראל הרפואה עדיין פרימיטיבית"

דר סמאדי והרובוט
דר סמאדי והרובוט

לראשונה בישראל התבצע בבית החולים רמב"ם בחיפה, ניתוח באמצעות רובוט. המנתח, ד"ר דוד סמאדי הוא יהודי איראני, מהכירורגים המובילים בעולם.

הניתוח עורר התרגשות רבה בקרב המנתחים בישראל, ורבים הגיעו לצפות בניתוח הכירורגי שנעשה אצל חולה שלקה בסרטן. הניתוח הועבר בשידור-חי לאולם בית החולים.

הרובוט שמו "דה וינצ'י", וייעשו בו בקרוב ניתוחים נוספים בבית החולים רמב"ם.

ד"ר סמאדי, בן 43, הוא יהודי ממוצא איראני, שמשפחתו עזבה את איראן בזמן המהפכה האסלאמית באיראן, והוא התחנך באירופה ובארה"ב.

כיום הוא משמש כרופא בכיר במחלקה האונקולוגיה אורולוגית בבית החולים היהודי 'הר סיני' בניו יורק. הרופא נחשב למוביל עולמי בתחום הניתוחים הרובוטים וביצע אלפי ניתוחים בעזרת הרובוט "דה וינצ'י".

הניתוח שהתבצע ברמב"ם, כאמור, הינו הראשון ואחריו יבואו עוד רבים.

בראש תחום הרובוטיקה ברמב"ם יעמוד ד"ר דוד קקיאשווילי, שחזר לאחרונה מבית החולים האוניברסיטאי בטורונטו וניתח באמצעות הרובוט ה'דה וינצ'י'.

הרובוטו מורכב ממערכת הכוללת שלוש זרועות מכאניות ומצלמה המאפשרת ראייה תלת מימדית.

הזרועות המכאניות מוחדרות לגוף החולה והמנתח היושב ליד יחידת השליטה כאשר שתי אצבעותיו נתונות בטבעות המתרגמות בדייקנות את תנועות האצבעות לתנועות הזרועות המכאניות.

לחיצה על דוושה מאפשרת שליטה על תנועות המצלמה והקרבתה או הרחקתה משדה הניתוח. לרובוט מערכת המתרגמת תנועות גדולות של המנתח לתנועות קטנות של הזרועות, ומאפשרת דיוק ומבטלת תנועות רעד.

בסיום הניתוח אמר ד"ר סמאדי: "אני רוצה להעשיר את הידע הישראלי בתחום הרובוטי. המצב כאן מאוד פרימיטיבי. בתחום הרובוטי יש בישראל רק שני רובוטים וזה אינו מספיק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד