ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ראש ישיבת פוניבז' לצעירים: הגאון רבי שמואל איינשטיין זצ"ל

בביה"ח מעיני הישועה הלך לעולמו ראש ישיבת פוניבז' לצעירים הגאון רבי שמואל איינשטיין זצוק"ל, והוא בן 88 • במשך שנים כיהן כר"מ ומגיד שיעור בישיבת פוניבז' לצעירים בבני ברק ולאחר פטירת מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל, מונה לכהן כראש ישיבה

הגאון רבי שמואל איינשטיין זצ"ל. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי שמואל איינשטיין זצ"ל. צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק נפטר בצהריים ראש ישיבת פוניבז' לצעירים הגאון רבי שמואל איינשטיין זצ"ל. והוא בן 88 בפטירתו.

לפני מספר שבועות אושפז ראש הישיבה במצב קשה בבית החולים לאחר שאיבד את ההכרה ובצהריים לאחר שמצבו הדרדר, השיב את נשמתו ליוצרה במעמד בני המשפחה והתלמידים שזעקו 'שמע ישראל' ופסוקי היחוד.

הגרש זצ"ל כיהן במשך שנים כר"מ ומגיד שיעור בישיבת פוניבז' לצעירים בבני ברק ולאחר פטירת מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל והגאון רבי נפתלי נבנצאל זצ"ל, מונה לכהן כראש ישיבה.

כל חייו שקד על התורה בצורה מופלאה. במהלך עשרות שנות הרבצת תורה העמיד אלפי תלמידים בישיבה. תמיד התהלך בצידי דרכים והתבלט בעדינות המיוחדת שניחן בה ובהקשבה לכל תלמיד ותלמיד.

במסירות אין קץ היה מוסר בישיבה שיעורים תמידים כסדרם, גם מתוך חולשה גדולה וייסורים נוראים. בתלמידיו החדיר יראת חטא ודקדוק הלכה ושמירתה ללא פשרות בכל מצב. תלמידים רבים מעידים כי רבי שמואל זצ"ל בנה אותם בתורה ובכל אורחות החיים, רבים מהם היו כרוכים אחריו גם לאחר שעזבו את הישיבה, כאשר דמותו ושיעוריו נשארו חקוקים בליבות המוני תלמידיו וממשיכים לעשות פירות בישראל.

סדר יומו היה מלא וגדוש ביגיעת התורה ועבודת התפילה, ולא פסק פומיה מגירסא ממש עד תמצית חייו. בכל כוחו ונפשו לא וויתר על מסירת השיעור ועמלו בתורה הקדושה. היה יורד מביתו אף מתוך חולשה עצומה בכדי ללכת לישיבה, אליה ואל תלמידיה היה קשור בכל נימי נפשו.

מקרים רבים שעברו תחת ידיו איש לא ידע עליהם והוא עשה הכל בהסתר ובצנעה. ברח תמיד מן הכבוד, שנא את הפרסום והתרחק מכל בדל של גאווה ושררה. כל הליכותיו היו בצניעות ופשטות בצידי דרכים, ודיבורו היה בנחת ובדרך כבוד לכל אדם.

הוציא לאור את חידושי רבי עקיבא איגר וזכה להסכמתו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל.

בעלון 'פרי חיים' נכתב בעבר כי פעם אחת סיפר המנוח לרעו להנהגת הישיבה הגראי"ל שטיינמן כי הגיע לידו כתב יד שכותב רבי עקיבא איגר קושיא ותירוץ נפלאים בטוב טעם ודעת, אך יש על כל זה קו לסימן שצריך למחקו, והתפלא מאד למה מחקו רעק"א, עד שמצא שהקושיא והתירוץ זה גמרא מפורשת והבין למה נמחק.

מסע ההלוויה הערב (רביעי) בשעה 20:00 מישיבת פוניבז' לצעירים ברחוב האדמו"ר מצאנז בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב שמואל איינשטיין ישיבת פוניבז הלוויה ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד