י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקלטה מפתיעה; פטרוף בכיר 'הפלג': "אין גיוס חרדים ולא יהיה"

לאחר שבמשך השנים האחרונות, שבו אנשי הפלג וטענו כי נשקפת סכנה ממשית כי בחסות חוק הגיוס החדש יגוייסו בחורי ישיבות, הפתיע אתמול יוסף פטרוף, נאמנו של הגר"ש אויערבאך, ואמר כי "אף בחור ישיבה לא יגוייס". פטרוף אף ניסה לטשטש את ההבדלים בין הפלג ובין שאר הציבור הליטאי, "זה לא רק על דעתי, זה על דעת כל אדם מדגל התורה" אמר • שינוי כיוון? • האזינו

הקלטה מפתיעה; פטרוף בכיר 'הפלג': "אין גיוס חרדים ולא יהיה"

שינוי כיוון בפלג? לאחר שבמשך השנים האחרונות, מאז פרישת אנשי הפלג הירושלמי מ'דגל התורה', שבו בפלג וטענו כל העת כי נשקפת סכנה ממשית כי בחסות חוק הגיוס החדש יגוייסו בחורי ישיבות, הפתיע אתמול יוסף פטרוף, נאמנו של מנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אויערבאך, ואמר במסיבת העיתונאים שקיימו ראשי הפלג במערכת עיתון 'הפלס' כי "אף בחור ישיבה לא יתגייס".



"לא יהיה גיוס חרדים. הישיבות ימשיכו" אמר פטרוף. "תמיד יהיו שוליים בציבור החרדי, עולם הישיבות ימשיך ויגדל. זה לא רק על דעתי, זה על דעת כל אדם מדגל התורה".

"לא יהיו יעדים. אף בחור ישיבה לא יתגייס", אמר פטרוף ונשאל: "גם אם הוא לא לומד?"

"בחור ישיבה זה בחור שלומד" השיב נאמן ביתו של הרב אויערבאך, "בלי התוספות שהיום מנסים להוסיף - בחור שיושב ולומד באמת. אנחנו מדברים מה שהיה כל השנים, 60 שנה, תורתו אומנתו".

"יש קבוצה של מיעוט חילוני קיצוני שמנסים לשנות את זה" המשיך פטרוף בדבריו שנשמעו תמוהים מאד על רקע הצהרות הפלג בשנים האחרונות. "מנסים לעשות מלחמת אחים, מנסה להטעות את הציבור, זה לא יהיה. כי גם האנשים שלא מסכימים איתנו, בסופו של יום רק מטעים ומשלים את הציבור החילוני שיהיה גיוס חרדים. לא יהיה גיוס חרדים. לא יהיה גיוס חרדים בקנה מידה גדול. לא יהיה. מה שמוכרים לציבור החילוני, אין גיוס חרדים, צריך ליידע את כולם" אמר.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', ראשי 'הפלג הירושלמי' קיימו אתמול (שני) מסיבת עיתונאים במערכת העיתון בהר חוצבים בירושלים, בעקבות הארכת מעצרם השלישית של בכירי העיתון, כולל העורך נתי גרוסמן והמנכ"ל שמוליק אלישיב.

במסיבת העיתונאים השתתפו יוסף פטרוף - מקורבו ונאמן ביתו של הגר"ש אויערבך, חיים אפשטיין סגן ראש עיריית ירושלים ונציג הסיעה בעיר, ואברהם בוימל.

בנאום תקיף ביותר בפני העיתונאים, האשים פטרוף את בכירי מערכת 'יתד נאמן' ואת מפלגת 'דגל התורה' כי גם לאחר שלדבריו השתלטו על 'יתד', הם פועלים כיום - כך לטענתו, לסגור את עיתון 'הפלס'.

פטרוף האשים כי הם משתמשים ב'הון שלטון' על מנת לרדוף את הציבור של הפלג הירושלמי, וכי למרות שהוגשו למשטרת ישראל כמות גדולה של תלונות אודות איומים, סחיטות ופגיעה ברכוש, המשטרה לא עשתה דבר, אך מנגד היא פועלת, כך לדבריו, לעצור באגרסיביות ובאי מידתיות את ציבור בני התורה הנמנים על חוג 'הפלג הירושלמי'.

קודם לכן אמר פטרוף: " הנושא של חרדקים זה סטייה מהנושא פה, לא רק סטייה מנושא של חרם כלכלי. נושא גיוס חרדים לא מסתכם בשאלה של חרדק או לא חרדק, זה נושא הרבה יותר עמוק, אלא האם יש פשרות בגיוס או אין, האם כל בחור ישיבה יכול לשבת וללמוד או שיש יעדים. יש קבוצות של אנשים שרוצים לדמיין שיש יעדים ושהציבור החרדי יתגייס, הפלס מתנגד לזה, כדרכו של הרב שך אף בחור ישיבה לא יתגייס".
יוסף פטרוף הפלג הירושלמי חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד