י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מלחמות המהירות חוזרות: פלאפון מכריזה על טכנולוגיה להגדלת מהירות הגלישה הסלולרית

מלחמות המהירות חוזרות: פלאפון מכריזה על טכנולוגיה להגדלת מהירות הגלישה הסלולרית

מלחמות המהירות חוזרות: פלאפון מכריזה על טכנולוגיה להגדלת מהירות הגלישה הסלולרית



התחרות על "הרשת המהירה בישראל" חוזרת. פלאפון מודיעה כעת על השקת שורה של שיפורים באתרים ובליבת הרשת שמאפשרת הגדלה משמעותית במהירות הגלישה.

בעיקר מדובר בטכנולוגיה של "מיקוד אלומות" אשר מאפשרת לאתר הסלולרי לשרת טוב יותר את הלקוח. כך נמסר מהחברה: "האתרים ברחבי הארץ משתדרגים לשלב המתקדם ביותר של טכנולוגיית ה-LTE בעולם – Beam Forming – אשר ממקדת את אותות השידור ומגבירה את הקליטה תוך הקטנת הפרעות. כתוצאה מכך גדלה משמעותית מהירות הגלישה באופן מיידי בשיעור של כ-40% ללא תלות בציוד קצה כזה או אחר". מהלך השדרוג הושלם כבר בכ-35% מהרשת. עד סוף 2017 כבר כ-70% מהרשת של פלאפון תשודרג לטכנולוגיה החדשה וב-2018 תושלם הפרישה הארצית.

פלאפון הודיעה כי היא השקיעה בעוד טכנולוגיות לשיפור מהירות הגלישה אך הן נוגעות לבעלי מכשירים מסוימים: "משתמשי המכשירים החדשים שיושקו במהלך 2017, כגון גלקסי S8 ונוספים יוכלו ליהנות בנוסף מטכנולוגיות 4X4 MIMO ו-QAM256 רק בפלאפון, המאפשרות עד הכפלת מהירות הגלישה", נמסר מהחברה.

מהירות הגלישה מהווה אחת מגורמי הבידול והתחרות בין חברות הסלולר בישראל והן ממשיכות להשקיע בשיפורים טכנולוגיים למרות המצב הפיננסי הבעייתי שלהן. בפברואר האחרון הכריזו פרטנר ו-HOT, המפעילות במשותף רשת סלולר, על התחלת שדרוג הרשת שלהן לדור 4.5 סלולרי. מהשדרוג הנוכחי של פלאפון ייהנו גם לקוחות בחברות שרוכבות על הרשת של פלאפון כמו Hii Mobile, וואלה מובייל, Pmobile, רמי לוי ומותגים אחרים. פלאפון תלווה את המהלך בקמפיין ובחרה פרזנטור חדש לחברה: השחקן יהודה לוי.

בנוסף, פלאפון הודיעה על מספר חבילות תמחור חדשות תחת המיתוג "החבילה המושלמת". בחבילות האלו הגלישה באפליקציות פופולריות אינה "נספרת" כניצול חבילת הגלישה.

החבילה כוללת גלישה ללא הגבלה באפליקציות הפופולאריות: פייסבוק, ווייז, אינסטגרם, וואטסאפ וסנאפצ'ט, כמו גם גלישה חינם באפליקציות Musix ו-SuperTV מבית פלאפון. שיטת התמחור הזו נהוגה גם בעולם ומכונה Zero-rating. היא מעוררת חשש לפגיעה בנייטראליות הרשת - עיקרון לפיו אסור להפלות בין שירות לשירות אחר ברשת האינטרנט.

ניתן לטעון כי החבילה החדשה יוצרת עדיפות לאפליקציות ספציפיות וכך מערימה חסם על פני פיתוחים של מתחרים עתידיים (שהשימוש בהם כן יבוא על חשבון חבילת הגלישה). יש להניח כי משרד התקשורת יצטרך לבחון האם החבילות החדשות עומדות בכללי נייטראליות הרשת שקבועים בישראל. לזכותה של פלאפון ייאמר שהחבילות החדשות כוללות גם נפח גלישה נדיב מחוץ ל-7 האפליקציות. החבילה הזולה ביותר עולה 49 שקל לחודש (בשנה הראשונה) וכוללת 14 ג'יגה של גלישה.
גלישה סלולרית פלאפון מהירות גלישה מיקוד אלומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד