כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גדולי ישראל הסירו החרם מ'אלקטרה' • המסמך

החברה הוכיחה כי אין לה קשר למתחם הקברים ביפו - הגר"נ קרליץ קבע: "כיון שאין להם אפשרות למנוע, החרם בטל" • לפסק מצטרפים הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ח קניבסקי

בהפגנות ביפו. צילום: אלי קובין
בהפגנות ביפו. צילום: אלי קובין

מאבק ארוך שהתנהל בחודשים האחרונים נגד חברת 'אלקטרה', מגיע הבוקר (ג) אל סיומו. במכתב, עליו חתומים חברי בית דינו של הגאון רבי ניסים קרליץ תחת הכותרת "אישור", נכתב כי החרם נגד החברה הגיע לסיומו.

אל פסק הדין של חברי בית הדין - הדיינים הגר"י סילמן, הגר"ש רוזנברג והגר"י ברגר - מצטרפים גדולי ישראל: הגר"נ קרליץ, הגרמ"י לפקוביץ והגר"ח קנייבסקי.

הפגנות אלימות, שריפות פחים, נזק ציבורי ומעצרים - זו הייתה רשימה חלקית של שגרת יומם של המפגינים, שהפכה לחלק בלתי נפרד מהמאבק הגדול נגד החפירות במתחם 'אנדרומדיה' ביפו, שם על פי טענת המפגינים ממוקמים קברי יהודים.

ראשי המפגינים הפנו אצבע מאשימה כלפי חברת 'אלקטרה', שלטענתם עמדה בראש הפרויקט.

למרות ניסיונות ראשי החברה להוכיח כי אין להם כל קשר לפרויקט - ההתקפות נגד החברה לא חדלו.

הפגנות התקיימו מול בתי ראשי החברה ברעננה, הרצליה וכפר סבא, רכביהם של הטכנאים שבאו לבצע תיקונים בריכוזים החרדיים ניזוקו לא פעם, והגבולות נחצו כאשר לא פעם אחת הותקפו
טכנאי החברה במכות נמרצות בידי מפגינים, כאשר הגיעו אל לקוח של החברה שסבל מתקלה פשוטה במזגן או במקרר בשיאו של הקיץ החם.

ראשי המפגינים גם הפיקו קמפיין נגד החברה, שמודעותיו התנוססו בשכונות חרדיות.

ההתפתחות דרמטית ומשמעותית במאבק נגד חברת 'אלקטרה' הייתה, כאשר מכתב של גדולי ישראל נגד החברה התפרסם ביומונים החרדים. במכתב קראו הרבנים להחרים את חברת 'אלקטרה' ולא לקיים עימה קשר מסחרי.

למרות כל זאת, ניתן לומר כי מאבקם של אנשי 'העדה החרדית' והסיקריקים לא נשא פירות.

שכן, הבוקר (ג) המציאות השתנתה.

בפסק דין של בית דינו של הגר"נ קרליץ, עליו חתומים הדיינים הגר"י סילמן, הגר"ש רוזנברג והגר"י ברגר, נכתב: "בעניין חברת אלקטרה, ביה"ד מאשר בזאת על פי הידוע לביה"ד שאין לחברת אלקטרה שום השפעה או אפשרות למנוע את העבודות במתחם ביפו".

בסיום פסק הדין מובאים דבריהם של גדולי ישראל: "אחרי שחברת אלקטרה נדל"ן קיבלו על עצמם להיזהר בכל מקום שלא לפגוע בקברים וחתמו על כך, הרי הודעתנו להימנע מקשרי מסחר עם חברת אלקטרה בטלה מעכשיו".

החתומים מטה, הגר"נ קרליץ, הגרמ"י לפקוביץ והגר"ח קנייבסקי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי פרסום המכתב בוצע לאחר ש'אלקטרה' חתמה על מסמך הבנות. בין היתר נכתב שם, כי החברה מתחייבת שמהיום ואילך לא יחוללו קברי יהודים בשום פרויקט או מקום שבבעלות החברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד