י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לאור מקרים שארעו: מוגנות בבני ברק

ילדות בית ספר "מרכז" בבני ברק חזרו עם מכתב להורים ובו בקשה לשנן כללי זהירות ולתרגל בריחה במקרה סכנה. לעבור במעבר חציה רק עם נשים, ולא להימצא לבד בשעות הבוקר השוממות שמהוות סכנה וד"ל. המכתב המלא

אילוסטרציה. צילום: עבד ראחים ח'אטיב
אילוסטרציה. צילום: עבד ראחים ח'אטיב



גם בבני ברק מדברים על מוגנות. בעידן כה פרוץ וריבוי מקרים חמורים ואיומים, חלה חובה גדולה מאין כמוה להעלות את המודעות בכל הנוגע לנושאי התקיפות נגד ילדים, ילדות ואף מבוגרים/ות יותר. אט אט חדרה ההבנה למעוזי המרכזים החרדיים, והחלו לעשות זאת בצורה העדינה והרגישה המתבקשת.

כך בבית יעקב "מרכז", בבני ברק, שלחה ההנהלה מכתב להורי התלמידות ובו בקשה: אנא שננו את כללי הזהירות להלן.

פה הגיעה שורת אזהרות מפורטת על זהירות. אי היענות לזרים, פניה במעברי חציה רק על ידי נשים, במצב של תחושת סכנה יש לברוח – נא תרגלו תגובות אלו.

גם בזמן שהילדים שוהים לבדם בבית עליהם לזכור שלא פותחים דלת לזרים. ועוד כהנה וכהנה הנחיות הנוגעות לזהירות. בסופו מבקשים בבית הספר, להדגיש כי אנו אמונים על ערכו החשוב של סיוע לזולת, אך מסתייגים מסיוע לאנשים בלתי מוכרים.

עוד נכתב כי לאור מקרים שאירעו, מצאו בבית הספר מקום להעלות את המודעות לכך ששעות הבוקר הנן מסוכנות ביותר וכדאי לוודא שילדות לא יימצאו לבדן בשעות השוממות וד"ל. בנוסף ביקשו לשלוח עם הילדה פתק איחור ובו שעת היציאה מהבית. "גם אם אין הצדקה לאיחור, נא לשלוח פתק כזה", הדגישו.

להלן המכתב המלא:



מוגנות תקיפה זהירות מזרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד