י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מה לחרדי ב'מרכז רבין לשלום'? • לצפיה

הציבור הדתי מדיר רגליו מ'מרכז רבין' בתל-אביב • המנכ"ל סבור: הכל בגלל חוסר ידיעה • "רבין לא היה איש שמאל" • ומהי הצעתו של דוב פוברסקי שהתקבלה בהבטחה לשינוי?

הסיור שנערך לצוות 'בחדרי חרדים'
הסיור שנערך לצוות 'בחדרי חרדים'

לא מעט הזמנות נערמות מדי יום ביומו על שולחן הנהלת אתר 'בחדרי חרדים'. ובכל-זאת, ההזמנה הזו, שנשלחה ממרכז רבין בתל-אביב, הצליחה להפתיע אותנו – ולא פחות מכך, לסקרן אותנו.

הציבור החרדי לא ממש 'מתחבר', אולי אפילו מסתייג ממורשתו של יצחק רבין ז"ל, שנרצח על רקע היותו מנהיג השמאל.

מתוך כללי הנימוס, אישרנו את ההזמנה – ונסענו לעיר הגדולה.

את פנינו קיבל במאור פנים יוסי לחמני, מנכ"ל העמותה להקמת מרכז רבין, שהסביר את מטרת העמותה: "הקמנו את המרכז מכוח החוק המחייב את הנצחתו של יצחק רבין ז"ל. החלטנו לנתב את החוק לחינוך דור העתיד".

לצפיה:



• האם נכון הוא להקים מרכז לחינוך על שמו של אדם, שהיה שנוי במחלוקת בחייו?

לחמני: "אנחנו מיישמים את החוק. בכל מקרה, אנחנו לא חושבים שהוא היה איש שמאל. הוא היה ראש ממשלה של כולם, איש שתרם את כל חייו לביטחון המדינה. אנחנו רוצים להביא את כל פלגי החברה המשוסעת למקום של הידברות – ולהסביר שהידברות יכולה למנוע מקרים כאלו".

• אתה מצפה מהציבור הדתי-חרדי, שהתקשורת 'השחירה' אותו כאשם ברצח רבין, לבוא לבית הזה בהמוניו?

"המרכז שלנו לא מאשים אף אחד ברצח. המקום הזה מביא את ההיסטוריה של הקמת המדינה והחברה הישראלית, פרק אחר פרק, בלי שום התייחסות או נטייה לצד זה או אחר, עד כמה שאפשר להיות אובייקטיבי.

"אני חייב לציין שבאים לכאן יחידים מהציבור הדתי והחרדי, והתגובות שלהם חיוביות מאוד".

• אז מדוע יש תחושה שהציבור הדתי מדיר את רגליו מהמקום הזה?

"אם הדירו מכאן רגליים, זה מחוסר ידיעה בלבד, כי חושבים שיש כאן נטייה פוליטית. אדרבה, אנחנו רוצים לראות כאן קבוצות מישיבות ובתי ספר חרדיים".

• לדבריך, אתם חפצים בהידברות בתוך העם. סיירנו בין עשרות חדרי המרכז וחשנו בחסרונו של חדר שיעסוק ביחסי חרדים-חילונים. מה דעתך?

"אני מסכים איתך", אומר המנכ"ל ומבטיח: "בימים אלו אנו מתכננים להקדיש להידברות בין דתיים וחילונים שני מדורים מיוחדים. בכלל", הוא מוסיף לסיכום, "כמעט בכל פורום בכיר, אנחנו דואגים להביא רבנים ואישים מהמגזר הדתי".













































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד