י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'התרגיל המסריח' של ביבי • הנפגעות: הערים החרדיות

עם צאת השבת הסתגר הראיס של ביתר בלשכתו - ופנה לשרים: שחררו את היחידות המוקפאות בתגובה לפיגוע • ומה גרם לגוטרמן לחשוף את 'התרגיל המסריח' של ביבי?

רובינשטיין ואובמה בגרסת השעווה. צילום ארכיון
רובינשטיין ואובמה בגרסת השעווה. צילום ארכיון



בסיפור הנוכחי לא היינו נוגעים, אלמלא סייע העיתון 'יתד נאמן' לחשיפתו. לאחר החשיפה - לא יעלה ולא יוריד אם נוסיף נפח קל לסיפור האמיתי.

תחילתו בטבח המזעזע שאירע בליל שבת האחרון ביישוב איתמר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבין שנחצה קו אדום וכי עליו לעשות מעשה.

בשיחות בהולות עם בכירי הממשל האמריקני, הוחלט על צעד, שמצד אחד יוכל להרגיע את השטח ולמנוע תסיסה העלולה חלילה להביא לתוצאות עצובות ובלתי רצויות, אך מצד שני, לא יפגע בתהליך המדיני הבלתי נגמר.

הפשרה: בנייה בשטחי הקונצנזוס. כאלה שלא יוחזרו בשום משא ומתן עתידי.

רגע לפני שהוא נושא בקונגרס את נאום 'בר אילן 2', החליט נתניהו לשחרר קמצוץ של יחידות דיור, לטובת הישובים ביו"ש. התגובה האמריקנית גינתה בקול רפה את הצעד. המתנחלים לא באו על סיפוקם. אבל אין ספק כי הפשרת השטח ריככה מעט את האווירה, וכולם היו מרוצים.

אלא שאז נכנס 'יתד נאמן' לתמונה.

רובינשטיין על רקע העיר ביתרצילום: רובינשטיין על רקע העיר ביתר
רובינשטיין על רקע העיר ביתר


המכתב מוקפא בלשכה

ראשית, נעשה סדר. מדובר בשתי ערים חרדיות המהוות התנחלויות: ביתר עילית ומודיעין עילית.

בביתר עילית נמצאות 2,200 יחידות דיור בהמתנה, כשהן תקועות. משרד הבינוי והשיכון כבר הוציא מכרזים, אך היחידות ממתינות לאשרורו של שר הביטחון, אהוד ברק. הלה, 'תוקע' אותם זה חודשים ארוכים על שולחנו, ובפועל, השטח מוקפא.

במוצ"ש, מיד לאחר היוודע דבר האסון, מיהר ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין להתיישב על הניירת ולהוציא מכתבים לכל שרי הממשלה בבקשה נחרצת לעשות מעשה, וכתגובה לאירוע הקשה, לשחרר לו את הקרקעות.

מטבע הדברים, ראש עיר ששולח מכתבים, נוהג לפקסס אותם או להעביר במייל לעיתונאים. וידוע הכלל: לא פרסמת, לא עשית.

אבל רובינשטיין, בצעד של אחריות, החליט להקפיא את הידיעה לעצמו בלבד. רק עכשיו, לאחר שהדברים כבר פורסמו ולא מהכיוון שלו, הרשינו לעצמנו לשחרר את ההדלפה, שזרמה אלינו בדרך לא דרך.

ניצול ציני של הטבח באיתמר

אם רובינשטיין שתק, וגם אנחנו שתקנו, מה בכל זאת הרס לנתניהו את המהלך הקוסמטי המתוחכם?

ובכן, בידיעה שפורסמה ב'יתד נאמן', חשף ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, כי בעוד נתניהו מספר על 200 יחידות דיור אותן אישר בעירו כתגובה על האירוע באיתמר - בפועל, היחידות הללו כבר אושרו לפני כחודשיים ובלי כל קשר לאסון. (אגב, לא אושרו רק 200, כסיפורו של נתניהו, כי אם 400).

במילים אחרות, אם חשב נתניהו להרגיע את המתנחלים עם ה-400 דירות שלו, בא גוטרמן והוציא לו את הערמונים מהאש. "גורמים פוליטיים מנצלים טבח אכזרי ביהודים", צוטט בעיתון הבית שלו, 'יתד'.

בשיחה לעיתון 'הארץ', הגיב גוטרמן על פרסום הדברים. "אני מודה לראש הממשלה, לשר הביטחון ולקדוש ברוך הוא ששחררו לנו את התב"ע. יש לנו הכרת הטוב. אבל מה שהיה עכשיו זה רק פרסום של הדבר, ולא אישור של התוכניות. מה שכאב לי הוא שהיו גורמים שניצלו את הרצח כדי להציג את זה כתגובה או כמין 'תג מחיר', והכול על דמם של הקדושים שנרצחו באיתמר".

בתשובה לשאלת כתב 'הארץ' האם הכוונה במונח "גורמים" היא ראש הממשלה נתניהו, השיב גוטרמן: "אני לא יודע מי אחראי לזה. חבל שמנצלים טבח אכזרי לצורך פרסום של משהו שכבר אושר".

בלשכת ראש הממשלה, העדיפו לא להגיב לפניית 'הארץ'. אבל השמועות מדברות על טלפון נזעם של גורם בכיר בלשכה אל גוטרמן. אם כי, לשמועות הללו, כמו לכלל הדברים המובאים כאן, אין כל אישור רשמי.

הניסיון שלנו לבקש צילום של המכתב של רובינשטיין לשרים, אגב, נענה בשלילה. ראש עיריית ביתר, מצידו, נחוש לשמור על שתיקה בנושא. לטובת העניין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד