י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגל השני בפרשת הטרדות הפלס: חשוד שוחרר

לפני שבוע דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון כי פרשת הטרדות הפלס לא הסתיימה והמשטרה יצאה לגל מעצרים שני. היום נעצר חשוד נוסף במסגרת הגל השני

פשיטת המשטרה במערכת הפלס
פשיטת המשטרה במערכת הפלס



עצור נוסף במסגרת גל המעצרים השני, שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בפרשת הטרדות הפלס. החשוד נעצר הבוקר בביתו, ונלקח לחדר חקירות שם נחקר במשך מספר שעות. בשעות הערב הסתיימה חקירתו.

השוטרים הגיעו לביתו של החשוד במודיעין עילית, המוכר כפעיל הפלג הירושלמי המתגורר בעיר, שם הודיעו לו כי הוא עצור. כאמור, במשך שעות ארוכות הוא נחקר במחלק ההונאה של משטרת ירושלים בחשד לעבירות הטרדה, קשירת קשר לסחיטה ולפגיעה בפרטיות.

בתום חקירתו, שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים הפקדה של 2,000 ש"ח, ערבות עצמית וצד ג' בסך 5,000 ש"ח.

יצוין כי המשטרה יכלה להסתפק לכאורה בעיכובו של החשוד. נראה כי המעצרים בפרשה, מתרחשים אחר שחשודים שזומנו לחקירה נעלמים ואינם מתייצבים, לכך החליטה המשטרה לפעול בשיטת המעצרים היזומים ולהפתיע את הדרושים לחקירה, בבתיהם.

ל'בחדרי' נודע כי זה אינו המעצר האחרון. במחלק ההונאה של משטרת ירושלים יזמינו חשודים נוספים לחקירה, ואלה שלא יתייצבו ייעצרו.

בדיוק לפני שבוע, כחלק מגל המעצרים השני, נעצר פעיל נוסף ונחקר, למחרת הוא הובא לבית המשפט שם שוחרר בהסכמה בתנאים מגבילים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשטרה דרשו הפקדה גבוהה יחסית, בסך 10,000 ש"ח - אך מאחר והכסף לא הופקד, החשוד נותר במעצר יממה וחצי נוספים על להפקדת הכסף, רק אז שוחרר.



כוכב הפרשה, נתי גרוסמן, בבית המשפט. צילום: זינדל פלאש 90צילום: כוכב הפרשה, נתי גרוסמן, בבית המשפט. צילום: זינדל פלאש 90
כוכב הפרשה, נתי גרוסמן, בבית המשפט. צילום: זינדל פלאש 90


מדובר במאבק שמתנהל זה כחמש שנים. בחודש סיוון תשע"ב (2012), חל מהפך בשליטה בעיתון 'יתד נאמן', עורך העיתון זה כ-25 שנים נתי גרוסמן, פוטר מתפקידו - כחודש לאחר מכן נפתח עיתון 'הפלס', שם מונה גרוסמן כעורך ראשי. מאז הקמת העיתון המתחרה מתנהל מאבק ממושך שטרם הסתיים, כאשר עיתון 'הפלס' וגם 'יתד נאמן' מתלוננים זה על זה שהצד השני מאיים על חברות מסחריות ומשרדי פרסום שלא לפרסם בעיתון השני - על מנת לפגוע כלכלית בעיתון המתחרה.

לאחר שחברות מסחריות התלוננו במשטרה על הטרדות טלפוניות מצד אוהדי 'הפלס', בהן דרשו להפסיק לפרסם ב'יתד נאמן' ובמקביל לפרסם ב'הפלס', במרץ 2015 נעצרו 22 חשודים ובחודש אפריל הוגש כתב אישום נגד מפעיל הקו, אברהם טריגר, על שידול להטרדה ומאז מתנהל הליך משפטי שטרם הסתיים.

היות וההטרדות הטלפוניות לא פסקו, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במשטרת ירושלים פתחו שוב בחקירה, הפעם למדו כנראה מטעויות העבר. לאחר חקירה סמוייה של מחלק ההונאה במשטרת ירושלים שנמשכה כחצי שנה, במהלכה בוצעו האזנות סתר לבכירי עיתון 'הפלס' וראשי 'הפלג הירושלמי', לפני כחודש, במוצאי חג הפסח, באישון לילה, נעצרו 28 חשודים בחשד לשורה של עבירות בהן הטרדות וסחיטה באיומים נגד חברות מסחריות ומשרדי פרסום.


עורך הפלס נתי גרוסמן בבית המשפט בהארכת מעצרו. צילום: אלי שלזינגר

הבכירים שבחשודים - נתי גרוסמן עורך עיתון הפלס והמנכ"ל שמוליק אלישיב, אברהם טריגר שמפעיל את הקווים במערך 'הפלג הירושלמי' וחיים יברוב, שהו במעצר 11 ימים ומספר ימים נוספים במעצר בית ותנאים מגבילים נוספים. עם סיום החקירה במשטרה התיק הועבר לפרקליטות מחוז תל אביב ובתקופה הקרובה היא צפוייה להגיש כתבי אישום נגד החשודים.
הפלג הירושלמי עיתון הפלס משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד