י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אדלשטיין נשנק מבכי: כשתיאר ברית מילה במרתפי הקג"ב

יו"ר הכנסת שערך ביקור ראשון ברוסיה, 30 שנה לאחר שחרורו מהכלא הסובייטי, סיים את הביקור בקהילה היהודית ברוסיה וריגש את הקהל כשתיאר ברית מילה שנערכה בדירת מסתור בצל האיום הק.ג.ב.

אדלשטיין נשנק מבכי: כשתיאר ברית מילה במרתפי הקג"ב



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שסגר מעגל בעת ביקורו ברוסיה בשבוע האחרון, קינח את ביקורו במפגש עם הקהילה היהודית במוסקבה.

קולו נחנק מבכי, כשתיאר בהתרגשות מעמד ברית מילה שנערכה תחת עיני הקג"ב בדירת מסתור, בידי המוהל החסידי הנודע "מוט'ל דער שוחט".

באירוע שנערך במלון 'מטרופול' שבמרכז מוסקבה, בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, רבני ערים, שלוחי חב"ד, ראשי הקהילות היהודיות של רוסיה ושל מוסקבה, ונציגי מוסדות היהודים.

באולם סמוך נערך באותו עת אירוע נוסף, עם כ-600 צעירים יהודים, המקדישים מזמנם באופן קבוע ללימוד התורה במסגרת ארגון "יחד", המאגד בתוכו אלפי צעירים יהודים בכל רוסיה. הצעירים התאספו עם סיום תקופת לימודי הקיץ, והוקדש לכבוד ג' בתמוז, יום ההילולא של הרבי מליובאוויטש זי"ע.

את האירוע פתח רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, אשר תיאר בפני המשתתפים הרבים את אותן שנים קשות, כאשר איש לא חלם על פעילות יהודית פומבית ברוסיה, ואת מסירותו של האורח מר אדלשטיין ליהדותו, כאשר על אף מעצרו והסבל הרב שעבר, התמיד לקדש שם שמים והיה גאה ביהדותו.

מתוך התרגשות עצומה שניכרה היטב, תיאר אדלשטיין את עקשנותו בעת שהותו בכלא לתפילה והנחת תפילין, וקרא לצעירים להיות גאים ביהדותם. במשך שעה ארוכה גולל מר אדלשטיין את תקופת היהדות ברוסיה לפני 33 שנה, את מסירותם של זקני חסידי חב"ד למען שמירת היהדות, בהם ר' געטשע ווילנסקי, אותו תיאר כאחד מה'ל"ו צדיקים', את ר' אברהם גאנין ועוד, תוך שהוא משלב אפיזודות וסיפורים שחווה בעצמו. כאשר תיאר מעמד ברית מילה שנערכה בדירת מסתור על-ידי המוהל האגדי ברוסיה של אותם ימים, "ר' מוטל דער שוחט" (ליבשיץ). קולו של הדובר נשנק מבכי מתוך סערת נפש, כאשר הקהל כולו מתרגש יחד איתו.

צפו בגלריה:



















































































יולי אדלשטיין מוסקבה הרב לאזאר ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד