ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

המאבק ב'יתד' מחריף: הופץ קונטרס 'בדק בית'

חוברת שהופצה בעשרות אלפי עותקים תוקפת חזיתית את 'יתד נאמן': מתארת את הסתאבותו במהלך השנים • בלעדי לגולשי 'בחדרי חרדים': החוברת המלאה

עיתון. צילום ארכיון: יעקב נחומי
עיתון. צילום ארכיון: יעקב נחומי



חוברת בת 16 עמודים ירדה אתמול למכבש נדפוס, והופצה במהלך הלילה בעשרות אלפי עותקים בריכוזים החרדיים הבולטים בארץ. בחוברת התקפה חריפה נגד העיתון 'יתד נאמן'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאחורי הפקת החוברת עומדים מספר אברכים ליטאים ממודיעין עלית, שהחליטו לעלות שלב במאבק נגד העיתון 'יתד נאמן', זאת לאחר שזה, לדבריהם, רודף את מנהיגי הציבור הליטאי בבני-ברק למעלה מעשור, כאשר לאחרונה נרשמה עליית מדרגה חמורה מצד העיתון בדמות החרמת מכתבים הלכתיים של הגר"ח קניבסקי והגר"נ קרליץ.

בחוברת, ששמה 'בדק בית', סוקרים הכותבים מעל דפי הכרומו את השתלשלות הקמת העיתון ואת ההסתאבות שחלה במהלך העשור האחרון, כאשר קבוצה שולית בציבור הליטאי, לדבריהם, השתלטה על הקו האידיאולוגי של העיתון, תוך התעלמות חריפה מגדולי הדור המנהיגים את הציבור הליטאי בבני ברק - הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"ש וואזנר, הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ.

כך נמנע פרסום מכתב מחאה על כבודו של הגראי"ל שטיינמן, עליו חתמו כל גדולי הדור, ומאידך פורסם מכתב בהקשר לחלוקה בכולל של הגרש"ב סורוצקין, המביע מורת רוח מחלוקה זו, שאינה תואמת את השקפותיהם של עורכי העיתון.

פירסום החוברת הינה עליית מדרגה במאבק אותו מנהלים מתנגדי העיתון, המבטיחים החרפה במאבק, כולל פרסום פרטים מביכים הקשורים בעורכי וכותבי העיתון, במידה וזה לא יכפיף עצמו לגדולי התורה בבני-ברק.



































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד