י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפשיטה על 'מרכז ההצלה': כתבי אישום הוגשו כנגד המתפרעים

תושב שכונת מאה שערים שנעצר בחשד כי היה שותף בהתפרעות ותקיפת שוטרים במהלך הפשיטה על משרדי "מרכז ההצלה" במאה שערים, שוחרר בתנאים מגבילים. אדם בשנות ה-20 שעל פי החשד הדף את השוטרים במהלך המעצר, שוחרר אף הוא בתנאים • ל'בחדרי' נודע כי במהלך הדיון חשף החוקר כי הוגשו כתבי אישום נגד עצורים משבוע שעבר במהלך הפרות הסדר בסמוך למשרדי "מרכז ההצלה"

משרדי מרכז ההצלה לאחר הפשיטה. צילום: פלאש 90
משרדי מרכז ההצלה לאחר הפשיטה. צילום: פלאש 90



משגיח כשרות של העדה החרדית בן 53 תושב שכונת מאה שערים שנעצר הלילה בחשד כי היה שותף בהתפרעות ותקיפת שוטרים במהלך הפשיטה על משרדי "מרכז ההצלה" במאה שערים בשבוע שעבר, שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה ממקום בו מתבצעת הפרת סדר. אדם בשנות ה-20 שעל פי החשד הדף את השוטרים במהלך מעצרו של בלוי, שוחרר אף הוא בתנאים.

לבית משפט השלום בירושלים הובאו היום (רביעי) שני חשודים תושבי שכונת מאה שערים בעיר, שנעצרו במהלך הלילה. האחד, משמש כאחראי ראשי באגף הכשרות של העדה החרדית בקיוסקים, פיצוציות ופלאפל באיזור גאולה, מאה שערים ובעיר. במהלך מעצרו, כך לטענת המשטרה, אדם נוסף בשנות ה-20 לחייו שהגיע למקום התבקש להזדהות על ידי השוטרים, סירב וניסה לעזוב את המקום, תוך שהוא הודף את אחד השוטרים בעוצמה.


המעצרים הלילה. צילום: Moshe Blau ומחאות החרדים הקיצוניים

"מדובר בתופעה שצוברת תאוצה, של הפרות סדר מאורגנות והתנכלות לחיילים במגזר החרדי ועימותים מאורגנים עם כוחות הביטחון במטרה לייצר מאזן אימה מול הרשות" אמר החוקר רב-סמל ראשון יבגני ברוורמן לשופטת. על מנת לחזק את דבריו אף הגיש דו"ח סודי וביקש להאריך את מעצרם של השניים בחמישה ימים, כך נודע ל'בחדרי'.

לדברי עורך הדין נדב גדליהו, החשוד בשנות ה-20 נשאל על ידי השוטרים לגבי אדם בשם דוידוביץ, אך הוא סירב לענות. לעומת זאת, לטענת המשטרה הוא התבקש להזדהות, אמרו לו שהוא מעוכב ובשלב זה הוא הדף את השוטר וניסה לברוח. פרקליטו המשיך לטעון כי מרשו עזב את המקום "כי הוא לא קשור למקום ולמקרה - והשוטר מנע ממנו".

לשאלה מדוע עצרו אותו בביתו במהלך הלילה ולא זימנו אותו לחקירה, כמקובל, השיב החוקר כי "זאת שאלה של למה יש צורך לעצור בכלל. שיקולים מבצעיים". עו"ד נדב גדליהו טען לדבי החשוד בן ה-53 "הוא לא תקף ואין ראיה שהוא תקף, זה חלק מגישה של ימ"ר ירושלים שכל מי שמעורב במשהו מביאים לבית המשפט - וזה לא הדרך להילחם בתופעה. צריך להילחם במתפרעים, אבל לא באלה". לגבי החשוד השני, אמר כי הכוח בא לחפש אחד בשם דוידוביץ. "הוא היה במקום, רצו לתשאל אותו, אני לא חושב שהוא חייב לעזור למשטרה. הוא רצה לעזוב השוטרים מנעו ממנו והתפתח אירוע שבכלל לא קשור להפגנות".

השופטת מוריה צ'רקה קבעה כי לגבי בחומר הסודי שהוצג בפניה בעניין משגיח הכשרות של העדה החרדית "יש די כדי לקיים חשד סביר לביצוע המיוחס, באופן שהצדיק את הוצאת צו המעצר הראשוני". אולם הוסיפה כי "לאחר חקירתו מבקשת המבקשת לבצע מספר רב של פעולות נוספות, לא מצאתי שהן בנות שיבוש, ושהן מצריכות הישארותו במעצר". המשגיח שוחרר תוך הפקדה של 5,000 ש"ח, להמנע מלהיות במקום בו מתבצעת הפגנות והפקדת ערבות עצמית וצד ג' בסך 10,000 ש"ח.

לגבי החשוד השני, בשנות ה-20, החשוד בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו ובתקיפת שוטר, "התקיפה היא מינורית אף לשיטת המבקשת" אמרה השופטת והורתה על שחרורו תוך הפקדת ערבות עצמית וערבות צד ג' בסך 5,000 ש"ח.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הדיון חשף החוקר כי הוגשו כתבי אישום נגד עצורים משבוע שעבר במהלך הפרות הסדר בסמוך למשרדי "מרכז ההצלה".
מרכז ההצלה מאה שערים עצורים שחרור תנאים מגבילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד