י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרסום בגוגל, קידום אורגני או אולי שיווק בפייסבוק?

פרסום בגוגל, קידום אורגני או אולי שיווק בפייסבוק? כך תדע מה מתאים לעסק שלך

תמונה: pixabay
תמונה: pixabay צילום: pixabay



עולם השיווק באינטרנט הוא עולם רחב ומגוון, שרק הולך ומתרחב בכל יום שעובר. שלל האפשרויות העומדות בפני עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים לקדם את עצמם מול קהל היעד הוא כה נרחב, שעסקים רבים כלל לא מנסים להתעמק באפשרויות הללו, ובדרך כלל בוחרים בפתרונות הזמינים ביותר. בפועל, שיווק באינטרנט הוא תהליך עסקי שצריך להתבצע בצורה רצינית ומקצועית, על מנת שניתן יהיה להפיק ממנו את התוצאות המבוקשות.
אחת השאלות בה מתחבטים בעלי עסקים רבים, עוסקת בבחירה שבין פרסום בגוגל, קידום אורגני של אתר העסק או שיווק בפייסבוק. כדי לעשות סדר בדברים פנינו לדוד קרויזר מייסד חברת Ufirst המלווה מאות עסקים להצלחה בשיווק באינטרנט שהסביר: בצורה שטחית, אפשר לדרג את האפשרויות השונות, הן מבחינת האפקטיביות של כל אפשרות והן מבחינת סך העלות הנדרשת על מנת ליצור את האימפקט הנדרש, אך האמת היא שכל פעילות שיווק באינטרנט, מומלץ שתישען לפחות על שלושת האפשרויות גם יחד.

מקסימום חשיפה – מקסימום אימפקט

אחד מהעקרונות החשובים ביותר בעולם הפרסום והשיווק הוא העיקרון של רמת החשיפה. ההערכה היא כי, לקוח פוטנציאלי טיפוסי צריך להיחשף למותג המפרסם לפחות מספר פעמים, על מנת שישים לב למותג מתוך שלל הפרסומים המציפים אותו מכל עבר. לאחר מכן, עליו להיחשף למותג בהזדמנויות נוספות ובדרכים נוספות, על מנת שהחשיפה הזאת תתורגם לא רק להתעניינות אלא לעשיית עסקה בפועל. היכולת לעמוד בעקרון זה תלויה מאוד בהיקף פעילות השיווק ובמגוון הערוצים בהם משווק העסק.

קידום אורגני ופרסום בגוגל

קידום אורגני וקידום ממומן/פרסום בגוגל, הן פעולות שיווקיות שמטרתן "לתפוס" את הלקוח הפוטנציאלי בדיוק ברגע בו הוא מחפש את שירותי או מוצרי העסק. הצלחה בשני תחומים אלה יכולה בהחלט לייצר אימפקט משמעותי על היקף הפעילות של העסק ולהשפיע ישירות על השורה התחתונה של רווחי העסק. יחד עם זאת, יצירת האימפקט הנדרש כרוך בעלויות שלא תמיד משתלמות בכל התחומים. בנוסף לכך, בסביבה תחרותית ורוויית אפשרויות, לא תמיד קל לתרגם חשיפה לעסקה, מבלי ליצור חיבור רגשי ואישי בין העסק ובין קהל היעד שלו.

פייסבוק – חיבור עם קהל היעד

הרשת החברתית של פייסבוק היא ערוץ שיווק ייחודי, שמאפשר לעסק ליצור חיבור אמיתי ויום יומי בינו ובין קהל היעד שלו. פוסטים איכותיים ומעניינים שמעלה העסק באופן שוטף, מודעות פרסומת שמופיעות בפיד של המשתמש באופן תדיר וחוזר, שני אלה מאפשרים לעסק לבסס מערכת יחסים מול המשתמש, ולקדם אותו צעד נוסף לקראת ביצוע עסקה.

ניהול מקצועי רב-ערוצי

על מנת להפיק את המקסימום מהתקציב העומד לרשותכם, ועל מנת להגיע לאימפקט אמיתי מבלי לשפוך כסף לבור שאין לו תחתית, חשוב לנהל את פעילות השיווק באמצעות גורם מקצועי המתמחה בתחום של שיווק דיגיטלי ופרסום באינטרנט, ולוודא כי אותו גורם יודע לתת פתרונות בשלושת הערוצים גם יחד: קידום אורגני וממומן בגוגל ושיווק בפייסבוק, ורצוי גם בערוצים נוספים.
גוגל פרסום פייסבוק קידום אתרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד