ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

על רקע ההתקרבות לחרדים: ראש העיר ברקת יבקר בישיבת מיר

על רקע התקרבותו של ראש העיר ירושלים ניר ברקת למגזר החרדי, הוא יגיע לסיור בהיכל הישיבה הגדולה בישראל - ישיבת מיר • זה ביקורו הראשון בישיבה • החשש: ה'קנאים' יבואו להפגין בסמוך • וגם: מה המחיר שברקת ישלם על הסיור • פרסום ראשון

ישיבת מיר, צילום: קובי הר צבי
ישיבת מיר, צילום: קובי הר צבי צילום: שוקי לרר



על רקע מאמציו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת להתקרב למגזר החרדי, בימים הקרובים – יגיעו ראש העיר ובכירי העירייה לסיור בהיכל ישיבת מיר בבירה, יחד עם ראשי הישיבה וחברי המועצה החרדיים מכלל הסיעות.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי זו פעם ראשונה שברקת מגיע לישיבת מיר - הגדולה בישראל, וכי הסיור בא בעקבות כוונתו של ראש העיר לשפץ ולשדרג את הרחובות הסמוכים לישיבה אשר מתפרסת על חלק ארי משכונת בית ישראל הירושלמית.

החשש הוא, שקבוצות קנאיות המתגוררות בסמוך – יגיעו למקום ויפגינו נגד סיורם של ברקת ובכירי העירייה בישיבה, וכפי הביקורת שנשמעה על סיורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד.

כאמור, בחודשים האחרונים, ברקת עושה מאמצים גדולים להתקרב למגזר החרדי. זה החל בנושא חילולי השבת ובהקמת ועדת מירון – מרחב, שבעקבותיה ראש העיר התחייב על שורה של נושאים, במטרה לשמר את הסטטוס קוו בבירה.

כמו"כ, וכפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים" – ברקת הגיע להבנות עם רבני ונציגי 'דגל התורה' באשר לצרכי המגזר החרדי המתגורר בשכונות המעורבות בעיר.

למרות ההסכמות של ברקת עם 'דגל התורה', נציגי הסיעה הבהירו הבוקר מעל גבי העיתון 'יתד נאמן' כי הפרסומים האחרונים שיצאו מתחת ידו של ראש העיר אינם נכונים וכי אין ולא תהיה חלוקה בין חרדים לחילונים בעיר ירושלים, לטענת הנציגים החרדים, בכל השכונות המעורבות יש לציבור החרדי זכות מלאה להתגורר ולקבל כל מה שמגיע לו.

עוד הבהירו כי גם בעתיד 'דגל התורה' תהיה רשאית לדרוש מהעירייה את צרכי הציבור החרדי בשכונות המעורבות ולא כפי שהיה משתמע מהפרסומים של ברקת בתקשורת וברשתות החברתיות.
ניר ברקת ירושלים הדיל הירושלמי ישיבת מיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד