י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הסתיימה פגישת הנציגים החרדים עם נתניהו: "התקדמות חיובית"

האם ההתקדמות תייתר כינוס המועצות? ראשי המפלגות החרדיות נפגשו בשעה האחרונה עם ראש הממשלה נתניהו והציגו בפניו דרישות גדולי ישראל בנוגע לחילולי השבת המתרבים • במקביל, שר התחבורה ישראל כץ משגר מכתב לח"כים החרדים

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח"כ משה גפני נפגשו היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציגו בפניו את דרישות גדולי ישראל בנושא חילולי השבת הממשלתיים, שנעשים בעיקר על ידי רכבת ישראל, באישור ממשלתי.

מלבדם של הח"כים החרדים, השתתפו בפגישה: השר יריב לוין, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, ראש לשכת רה"מ, רונן פרץ ורבקה פאלוך.

הח"כים שומרים על שתיקה, אך אחד מהם אומר ל"בחדרי חרדים" כי "הייתה התקדמות חיובית בנושאים שעלו על השולחן".

הפגישה מגיעה על רקע המאמצים הנעשים לכנס את שלוש מועצות גדולי התורה, דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס, כבר בסוף השבוע הנוכחי או בשבוע הבא, וזאת בתגובה לזלזול המחפיר של ממשלת נתניהו בנושאים שהם ציפור הנפש של המגזר החרדי והעם היהודי.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך היום מתנהל דיון סביב מיקום קיום התכנסות המועצות, ולאחר שבית הגרי"ג אדלשטיין ביקש שהן יתכנסו בגוש דן - בתי אדמו"רים שונים מבקשים לקיים את ההתכנסות דווקא בירושלים, "רוב הרבנים מתגוררים בירושלים", אמרו.

קודם לכן היום, שיגר שר התחבורה ישראל כץ מכתב לראשי המפלגות החרדיות שבו הוא מבהיר להם כי אין בסמכותו להתערב בעבודות התשתית הנעשות על ידי רכבת ישראל. אל מכתבו הוא צירף חוות דעת של היועץ המשפטית של משרדו שגובתה על ידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

"נוכח פניותיכם אלי בעניין עבודות חברת רכבת ישראל בשבת וההודעות שפרסמתם בנידון", כתב כץ לראשי המפלגות, "כינסתי דיון בנושא בהשתתפות הנהלת רכבת ישראל, הנהלת משרד התחבורה והיועצת המשפטית של משרד התחבורה".

לדבריו של כץ: "בפגישה בקשתי לקבל פרטים לגבי העבודות שבוצעו לאחרונה והעבודות המתוכננות לעתיד ושבתי והדגשתי בפני הנהלת הרכבת את מדיניותי בעד שמירת הסטטוס קוו ואת רצוני להימנע ככל הניתן מביצוע עבודות בימי המנוחה .בדיון הסבירה הנהלת הרכבת כי כל פעילויותיה מתבצעות בהתאם לצרכים האמיתיים ובהתאם לסמכות החברה ולחוק ולנוהל הקיים".

"בסיכום הדיון נקבע כי היועצת המשפטית של משרד התחבורה תפנה ליועץ המשפטי לממשלה על מנת לקבל את חוות דעתו באשר לדרך בה יש לנהוג", הוסיף.

כאמור, כץ צירף אל המכתב את חוות הדעת של היועצת המשפטית - כפי שניתנה על דעת היועץ המשפטי לממשלה והועברה למנכלי"ת משרד התחבורה, "מהאמור לעיל עולה בבירור כי החוק הקיים אוסר עלי באופן מוחלט להתערב בשיקול דעתה של הנהלת הרכבת, או לפנות, או להורות לה כיצד לנהוג בנושא, וזאת בשונה לדוגמא מכל הקשור לתחום התחבורה הציבורית, שם הסמכות לקביעת המדיניות ולמתן האישורים היא בידי שר התחבורה, באמצעות הגורמים המקצועיים, והיכולת לשמר את הסטטוס קוו מוסדרת בחקיקה מיוחדת שחוקקה ב 1991, בזמן כהונת רוה"מ יצחק שמיר, בהתאם לדרישת הסיעות החרדיות", הוסיף כץ.

לסיום כתב השר כץ: "אשמח להיפגש עמכם על מנת לנסות ולמצוא את הדרכים לפתרון נושא חשוב זה".
שבת בנימין נתניהו חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד