י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תיעוד בלעדי: הגר"ח על הסופה: "זו סכנה"

הסופה 'אירמה' הפכה ביממה האחרונה להוריקן ברמה 5 ורוחות במהירות של 300 קמ"ש מאיימות להגיע גם למדינת פלורידה • בקהילה החרדית במיאמי שיגרו את שאלתם לבית הגר"ח קנייבסקי האם להתפנות מבתיהם • הגר"ח השיב מיד: "לצאת. זו סכנה" • צפו בתיעוד הבלעדי

הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר



הסופה 'אירמה' הפכה ביממה האחרונה להוריקן ברמה 5, ורוחות במהירות של 300 קמ"ש מאיימות להגיע גם למדינת פלורידה.

בקהילה החרדית במיאמי שיגרו את שאלתם לבית הגר"ח קנייבסקי. בקהילה מבקשים לקבל את הכרעת הרב, האם בעקבות הסופה שעלולה להגיע ככל הנראה, כבר בשבת הקרובה למיאמי - עליהם להתפנות מהמקום.

היום (רביעי) בצהריים, שאל הרה"ג רבי משה סמוטני - מנאמני ביתו של הגר"ח קנייבסקי - את השאלה בפני הגר"ח, שפסק כי עליהם להתפנות מיידית. "זה חשש סכנה" אמר הרב.



על פי התחזיות הסופה צפויה לפגוע בדרום פלורידה ביום שישי הקרוב. מושל פלורידה ריק סקוט, הכריז על מצב חירום בכל 67 המחוזות במדינה.

לאור הסכנה הנשקפת בשל הסופה, משרד החוץ ממליץ לישראלים הנמצאים במסלול פגיעת ההוריקן להישמע להנחיות הרשויות המוסמכות במקום, בכל הנוגע לפינוי, ציוד הכרחי ומקומות מקלט.

כמו כן, ממליצים במשרד החוץ, במידת האפשר - להימנע מלהגיע למקומות בהם צפויה הסופה לפגוע, או לעזוב מקומות אלו באם קיימת אפשרות כזו. במקרה חירום ניתן לפנות לקונסוליה הישראלית במיאמי.
הרב חיים קנייבסקי סופה אירמה מיאמי הקהילה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד