י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נחשף ב"בחדרי" לראשונה: מפגש פסגה של מנהיגי עולם התורה הספרדי

פרסום ראשון: מפגש פסגה היסטורי בין מנהיגי הפלגים בעולם התורה הספרדי: שלושת גדולי התורה, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגר"ש כהן, הגרש"מ עמאר והגר"מ מאזוז מתכנסים בביתו של הנגיד איל משיח, שניסה כבר בעבר להביא לשלום במגזר

המפגש ההיסטורי הערב. צילום: שוקי לרר
המפגש ההיסטורי הערב. צילום: שוקי לרר

 


מפגש היסטורי ונדיר הערב (רביעי) בין שלושת גדולי תורה בעולם התורה הספרדי נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, והגאון הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת 'כסא רחמים' מנהיגה הרוחני של תנועת 'יחד'.

המפגש מתקיים בשעה זו בביתו של איש העסקים איל משיח בפתח תקווה מי שרבים כינו אותו כמי שמנסה להביא שלום בציבור הספרדי.




ל'בחדרי חרדים' נודע כי מטרת המפגש יסוד קרן חדשה להקמת 101 מקוואות ברחבי הארץ, המפגש ההיסטורי נולד לאחר שנשיא המועצת חכם שלום כהן והראשון לציון מגיעים הערב בין כך לעצרת סליחות בעיר פתח תקווה והם הגיעו למפגש המיוחד, לשם גם הוזמן הגאון רבי מאיר מאזוז שנעתר לבקשה להגיע למעמד של המקוואות.

מי שעוד משתתפים בכינוס היסוד הם הגאון רבי שמעון בעדני והגאון רבי ראובן אלבז חברי מועצת חכמי התורה.

לא מדובר במפגש פוליטי, אבל יש לו משמעות רבה בשל מי שמכנס אותו המעוניין לראות את שלושת גדולי התורה ובפרט את מנהיגה הרוחני של ש"ס ומנגד את מנהיגה הרוחני של יחד שרצה נגד ש"ס - על במה אחת.

מי שנעדר מהמפגש הוא השר אריה דרעי - ברקע המתח שנוצר לאחרונה בינו לבית ראש הישיבה ונשיא המועצת חכם שלום, יש לכך משמעות רבה. בפרט לאור כך שמלבד נשיא המועצת השתתפו באירוע חברי מועצת החכמים, הגאון רבי שמעון בעדני והגאון רבי ראובן אלבז.

 

צילומים: שוקי לרר
















הרב עמאר הרב מאזוז איל משיח חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד