י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שוק הרכב ממשיך להתקרר: ירידה של 20% בעסקות בספטמבר

ירידה חודשית שמינית ברציפות במספר המכוניות החדשות שעלו על הכביש • הרכב הנמכר ביותר מתחילת השנה: קיה פיקנטו • מותג הרכב המוביל: יונדאי

מגרש כלי רכב חדשים. צילום: משה שי, פלאש 90
מגרש כלי רכב חדשים. צילום: משה שי, פלאש 90



שוק הרכב נכנס לרבעון האחרון של השנה עם ירידה שמינית ברציפות במספר המכוניות החדשות שעלו על הכבישים. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בספטמבר האחרון נמסרו ללקוחות 20 אלף מכוניות חדשות, לעומת 24.9 אלף בספטמבר אשתקד - ירידה של 20%. מתחילת השנה השלימו יבואני הרכב במצטבר עסקות על 238 אלף מכוניות - ירידה של 2.8% לעומת ינואר-ספטמבר אשתקד.

לולא היה ינואר האחרון החודש החזק ביותר אי־פעם בשוק הרכב, עם 45.2 אלף מכוניות חדשות, הסטטיסטיקה הייתה מציגה קריסה דרמטית בהרבה של נתוני השוק. מאז פברואר התחילה ההתקררות בענף, שהיה אחד הענפים הצומחים ביותר במשק לאורך שנים.

מותג הרכב המוביל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 היה יונדאי, עם 33.1 אלף כלי רכב שנמסרו ללקוחות מתחילת השנה. באותה תקופה קיה נשארה במקום השני בטבלת המסירות, עם 30.4 אלף כלי רכב חדשים מתוצרתה על הכבישים - ובספטמבר עלתה למקום הראשון. שני המותגים, שמשתייכים לאותו תאגיד רכב קוריאני, שולטים בשוק המקומי בשנים האחרונות - אבל רושמים ירידה בנתח השוק במצטבר מתחילת השנה, בהשוואה לינואר-ספטמבר אשתקד.

טויוטה סיימה את ספטמבר כשהיא במקום השלישי, עם 26.4 אלף מסירות, ואחריה סקודה, עם 18.3 אלף כלי רכב. סוזוקי סוגרת את החמישייה הפותחת, עם 13.4 אלף מסירות.

הדגם הפופולרי בישראל הוא מכונית המיני קיה פיקנטו, עם קצת יותר מ-10,000 מכוניות מסוג זה שהועברו לרשות הלקוחות מתחילת השנה. במקום השני, בפער קטן של עשרות כלי רכב, נמצא דגם נוסף של קיה, הג'יפון ספורטאז'.

דגמי יונדאי מקבלים ייצוג במקום השלישי, עם 8,600 יחידות של המקבילה של יונדאי לספורטאז', הטוסון. רק במקומות 5-4 נכנסות לתמונה המכוניות המשפחתיות המסורתיות, ששלטו בשוק במשך עשורים: טויוטה קורולה (8,000 כלי רכב) וסקודה אוקטביה (7,100 כלי רכב).
שוק הרכב רכבים חדשים מכוניות חדשות קיה פיקנטו יונדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד