י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פנייה לסגן ראש העיר: "ציית לגדולי ישראל ובטל את האירוע"

חודשיים אחרי ביטול קומז'יץ חסידי בביתר, שוב ניסיון של רבנים לבטל אירוע דומה שייערך בשבוע הבא בבנייני האומה, בו אמורים להופיע צעירי המוזיקה החסידית המובילים • "אנא, ציית לגדולי ישראל, בטל את האירוע ומנע את המכשול והפרצה"

פנייה לסגן ראש העיר: "ציית לגדולי ישראל ובטל את האירוע"



פרסום ראשון: בנו של האדמו"ר מסלונים, הגר"י ברזובסקי - רב קהילת סלונים בביתר, יוצא בנחרצות נגד אירוע הענק שעתיד להתקיים ביום שני בשבוע הבא, בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות גדולי הזמר החסידי מוטי שטיינמץ, זאנוויל ויינברגר, לוי פאלקוביץ מארה"ב, מקהלת 'מלכות' ותזמורתו של יואלי דיקמן.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מאחורי הקלעים נעשים מאמצים של עסקנים שונים להביא לביטול האירוע וכפי שנעשה בעיר ביתר עילית בבין הזמנים האחרון, שבהוראת הרבנים אירוע דומה בוטל.

במכתב ששיגר הרב אפרים לופט - יו"ר 'הועד לנגינה יהודית' ומי שעומד מאחורי המחאות נגד מופעי השירה - לסגן ראש העיר ירושלים יוסף דייטש ולחברי המועצה החרדים, הוא מביא את דבריו של בן האדמו"ר מסלונים. 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא בפרסום ראשון.






במכתבו כתב לדייטש ולחברי המועצה החרדים כי "נודע לי, כי ביוזמתך עומדת עיריית ירושלים לקיים מופע שירה ביום שני כ"ו תשרי, אשר על פי דברי ההסבר בהצעת התקציב, עולה כי האירוע מיועד לבחורי ישיבות ולאברכים".

"הריני ליידע אותך ואת חבריך למועצה כי הדבר מנוגד לדעתם של גדולי ישראל וכפי שתוכל לראות במכתבים המצ"ב וכפי שבוודאי ידוע לך מהמערכה שניהלו גדולי ישראל נגד קיום מופע השירה בביתר, מערכה שנשאה פרי עקב ציותו של ראש העיר ביתר, הרב מאיר רובינשטיין, להוראות הרבנים".

לדבריו של לופט: "אמש דברתי עם הרה"ג רבי ישראל ברזובסקי שליט"א, בן כ"ק האדמו"ר מסלונים שליט"א, בעניין מופע השירה בירושלים. הרב ברזובסקי, שכבר חיווה את דעתו הברורה נגד מופע השירה בביתר, הביע זעזוע מקיום האירוע המתוכנן וביקש ממני שאעשה ככל שביכולתי כדי להביא לביטולו".



לסיום כתב, "כיוון שכך, הנני פונה אליך, כנציג ציבור חרדי שהציות לרבנים נר לרגליו, ומבקש בלב נרגש: אנא, ציית לגדולי ישראל, בטל את האירוע ומנע את המכשול והפרצה של מופעי השירה".

אל המכתב צירף לופט את מכתב רבני ביתר; שכאמור, אסרו לקיים אירוע דומה בבין הזמנים בחודש אב האחרון.


ערבי שירה הרב ישראל ברזבסקי בנייני האומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד