י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברגע האחרון: נמנעה הכשלת אלפי הנופשים בים המלח בחג הסוכות

אלפי שומרי מצוות הנופשים בחג באזור המלונות בים המלח, היו עלולים להיכשל שלא בידיעתם בטלטול חפצים בשבת באיסור. השר לשירותי דת התערב ומנע את המכשול, ושר התיירות הבטיח כי עד אחרי החגים העירוב יוותר על כנו • הסיפור המלא

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



פרסום ראשון: אלפי החרדים והדתיים הנופשים בחג הסוכות באיזור המלונות בים המלח - היו עלולים להיכשל שלא בידיעתם בטלטול חפצים בשבת באיסור, זאת לאחר שנודע כי הקבלן המבצע עבודות תשתית נרחבות במקום מתכוון להרוס את העירוב הקיים. ברגע האחרון, השר לשירותי דת דוד אזולאי התערב ועצר את העבודות. שר התיירות יריב לוין הבטיח: "עד אחרי החגים לא יתבצעו עבודות". "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים.

הדרמה הנוכחית החלה לאחר שכזכור, לפני מספר חודשים התגלה כי באזור המלונות בים המלח אין עירוב וזאת כתוצאה מעבודות תשתית שמבצעת החברה הממשלתית להגנות ים המלח. בעקבות פעילות נמרצת של השר אזולאי בשיתוף המועצה הדתית והאזורית תמר - הוקם עירוב מהדרין בכל אזור המלונות בהשקעה של 250,000 ש"ח.

אולם לאחרונה, משגיח הכשרות של אחד המלונות גילה כי קבלן המבצע כעת עבודות במקום – החל להרוס את העירוב החדש והמושקע. הוא פנה ליו"ר המועצה הדתית שפנה למשרד לשירותי דת. מרגע הפנייה השר אזולאי ועוזריו החלו במרתון מהיר להפסקת העבודות במטרה למנוע את הריסת העירוב, שתביא להכשלת אלפי הנופשים החרדים והדתיים באיזור, שסומכים על העירוב ובטוחים שמותר לטלטל חפצים בשבת בתחומיו, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

אזולאי פנה למנכ"ל החברה הממשלתית ולשר התיירות יריב לוין, "בלעדי העירוב, שומר מסורת שישהה במלונות לא יוכל לצאת מפתח המלון בשבתות וחגים", כתב השר אזולאי ללוין, לדבריו, "למותר לציין את משמעות הדבר לציבור רחב בבואו לבחור מלון".

בעקבות פנייתו, השר לוין השיב לאזולאי כי העבודות יופסקו ויידחו לאחר החגים, וכי העירוב הקיים לא ייפגע, "משרד התיירות רואה חשיבות רבה בפיתוח והנגשת תשתיות תיירות לקהל החרדי והדתי, במסגרת זו, אף שופץ החוף הנפרד בים המלח", הוסיף לוין במכתבו לאזולאי.

כזכור, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, לפיה, קבלני הבנייה יחויבו כתנאי בהיתר הבנייה להסדיר את חוטי העירוב באזור. המטרה של הצעת החוק: למנוע מקרים בהם קבלן פוגע בעירוב בעקבות בנייה או עבודות.







עירוב ים המלח דוד אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד