י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברגע האחרון: המטוס נחת וראש העיר חילל את החג

מטוס של חברת אל על נחת בשדה התעופה בן גוריון – זמן קצר לפני כניסת חג שמחת תורה ובכך הוא אילץ את נוסעיו לחלל את השבת • על המטוס היה: ראש העיר ירושלים ניר ברקת

צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90



מטוס של חברת אל על נחת בשדה התעופה בן גוריון – זמן קצר לפני כניסת חג שמחת תורה ובכך הוא אילץ את נוסעיו לחלל את השבת. על המטוס היה: ראש העיר ירושלים ניר ברקת.

על פי המידע שהגיע ל"בחדרי חרדים", המטוס שהמריא מפריז לישראל, נחת בליל החג, בשעה 18:04, בעוד ששקיעת החמה בתל אביב הייתה בשעה 18:13 ובירושלים בשעה 18:16, כך שכל נוסעיו של המטוס - כולל ראש העיר ברקת - נאלצו לחלל את השבת – בדרך אל ביתם.

בדרך כלל אל על מקפידה שמטוסיה לא ינחתו סמוך לשבת, אולם במקרים שונים, וכגון המקרה הזה, הטיסה נדחתה והנוסעים ידעו מראש על כך ועל העובדה שהנחיתה תתקיים בסמוך לחג.

גורם המקורב לברקת אמר ל"בחדרי חרדים" כי מדובר בטיסת אל על שנחתה באיחור רב אך לפני כניסת החג בישראל. לשאלת נוסעים רבים נאמר עוד לפני ההמראה בפריז לנוסעים שהמטוס צפוי לנחות עוד קודם החג בישראל.

הגורם הדגיש כי מדובר בטיסה פרטית של ראש העיר, שלא במסגרת עבודתו ולא מדובר בנסיעה רשמית, שכן בטיסות רשמיות מקפיד ברקת, כמו מרבית נציגי ישראל ברשויות ובממשלה, שלא לטוס בשבת וחג. זאת על אף היותו חילוני.

אריה פרנקל, דובר למגזר החרדי בחברת אל על מסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "אל על מקפידה על מחויבותה ששום טיסת קו אינה ממריאה ואינה נוחתת לאחר כניסת השבת", לטענתו, "הטיסה המדוברת נחתה בשעה 17:56 כאשר השקיעה הייתה ב-18:15. כל הנוסעים קיבלו בעוד מועד הודעה מראש על שעת הנחיתה הצפויה".

פרנקל מוסיף כי "לחברת אל על יש הסדר עם תושבים מכפר חב"ד, שמארחים נוסעים שומרי תורה ומצוות שנקלעו לטיסות שנחתו סמוך לשבת או חג. אנחנו מאפשרים להם לצאת ראשונים מהמטוס ולהשאיר את מזוודותיהם בשדה התעופה".

לטענתו, "במקרים שכאלו, הרב של אל על מקבל פנייה ומסדיר את הבעיה שנוצרה. אך כאמור, במקרה הנוכחי, הרב לא קיבל שום פנייה מיהודי שומר תורה ומצוות", עוד הוסיף פרנקל ל"בחדרי חרדים" כי "יתרה מכך. כאן בטיסה - הודיעו לנוסעים על הנחיתה המאוחרת והם בחרו שלא להישאר בפאריס אלא לעלות עליה בדרכה לישראל".

ראש העיר ברקת העדיף שלא להתייחס לנושא.
אל על ניר ברקת מטוס שמחת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד