י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"הצילו!" • אסיפת חירום בישיבת מתמידים • סיקור בלעדי

חצי שנה אחרי חשיפת תעשיית הזיוף וההונאה בישיבת מתמידים - מתכנסים ראשיה לכנס הצלה וגיוס כספים • "בנס מן השמים ניצלו המוסדות מקריסה מיידית"

משמאל: ר' לייב מינצברג. צילומים: שלומי עזרן
משמאל: ר' לייב מינצברג. צילומים: שלומי עזרן



חודשים ספורים אחרי שחשפה המשטרה את תעשיית הרמייה וזיוף תעודות הזהות בישיבת מתמידים, התכנסו הערב (א) מאות מבני הקהילה לאסיפת חירום במטרה להציל את המוסדות ממשבר כלכלי חמור שפקד אותם.

במסמך שחולק לממשתפי האירוע נאמר כי מאז המשבר כל מקורות המימון של הישיבה והמוסדות נעצרו באיבחה אחת.

עוד נכתב כי מאז אותו יום קשה, הייתה צפוייה קריסה מיידית למוסדות אך "אך ישיבת המתמידים זכתה לנס מן השמיים, כאשר הופיעו מלאכים - שלוחים נאמנים אשר קיבלו על עצמם לעסוק בעול קיום והחזקת הישיבה ולהעמידה על תילה".

בסיום הדברים נכתב: "מעכשיו הדבר תלוי בידנו, את שלב ההצלה המיידית וקיום הדבר בשינינו ובציפורננו כבר עברנו. אבל האם יהיה המשך ורציפות לקיום הישיבה, זה תלוי בציבור הרחב של חברי הקהילה.

"כל אחד מתבקש לחתום על הוראת קבע לכל הפחות לשנה הקרובה בסכום שלא יפחת מ-200 ₪ לחודש. לאף אחד לא קל היום אבל פי כמה הדבר קשה לישיבה הקדושה".

הרה"ג ר' לייב מינצברג, ראש קהילת המתמידים פנה אישית למתכנסים וכתב: "פונה אני בבקשה נפשית, לכל אשר יקר לו עתיד של קהילתנו, להיחלץ לחושים בעת הזאת ולהשתתף בכל מאודו בהחזקת הישיבה הקדושה, וכל אחד יעשה השתדלות ומאמץ מיוחד אף מעבר ליכולתו למשך תקופת מעבר זו עד להתבססות מחדש בעז"ה, במטרה להחזיקה לבל תימוט חלילה תחת עול הקיום השוטף".

עוד כותב ר' לייב "כולנו תקווה ומלאי ביטחון שבעזרת ה' תימצא הדרך במהרה להעמיד ולהבריא את יסודות החזקת הישיבה על בסיס איתן וקבוע, אשר אז יוקל כובד העול מעלינו".

יצוין, כי על רקע מתיחות בין ראשי המוסדות, הודיעו לפני מספר ימים מספר ר"מים ורבנים חשובים בכוללים ובישיבות על עזיבת המוסדות בסוף הזמן הקרוב.

בין העוזבים, הרב חיים מן ההר, ראש ישיבה ודמות מוכרת במוסדות המתמידים.

בני הקהילה רואים בעזיבת הר"מים את תחילת הקריסה של המוסדות.
















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד