י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בויז'ניץ חגגו: בניין חדש לישיבה במודיעין עילית • צפו בתיעוד

במעמד גדול בראשות האדמו"ר מויז'ניץ נחנך אמש (שני) הבניין הגדול של ישיבת 'ישועות משה' ויז'ניץ במודיעין-עילית, על שמו ולזכרו של האדמו"ר מויז'ניץ זי"ע • שוקי לרר תיעד את המעמד

בויז'ניץ חגגו: בניין חדש לישיבה במודיעין עילית • צפו בתיעוד
שוקי לרר



בניין מפואר בן שש קומות, שתבניתו מזכירה את צורת בנין בית המדרש הראשון והישיבה שנבנו על ידי האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זי"ע, בראשית ימיה של קרית ויז'ניץ בבני ברק נחנך אמש (שני) בשכונת ברכפלד במודיעין עילית, והונצח על שמו ולזכרו של האדמו"ר בעל 'ישועות משה' מויז'ניץ זי"ע, על ידי נגיד החסידות רבי חיים משה פלדמן מלונדון.

מדובר בהשקעה האדירה של הנהלת הישיבה בברכפלד שהקימו בנין המפואר, לרווחת מאות התלמידים החשובים, כדי שיוכלו לעסוק בתורה ובעבודת השם מתוך הרחבת הדעת.



בית המדרש שבבנין הישיבה הוקם ע"י הרה"ח ר' מנחם מענדיל ויזניצר ז"ל ממונסי ומשפחתו שיבלחט"א, לט"נ הוריהם ז"ל. את מערכות התאורה והחשמל תרם הנגיד ר' מתתיהו ישראל גרוזינגר. אולם האוכל הוקם ע"י הנגיד החשוב ר' זאב ינקוביץ.

את המשא המרכזי נשא האדמו"ר מויז'ניץ נשיא הישיבה, נואם הכבוד היה האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.

כמו כן נשאו דברים: רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר וראש העיר יעקב גוטרמן שמלווה את הישיבה מראשית הקמתה ומסייע לה מהמסד ועד הטפחות.

במעמד הוקרא מכתבו של האדמו"ר מבעלזא על ידי בנו הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, כמו כן הוקרא מכתבו של האדמו"ר מסקווירא על ידי בנו הרה"צ רבי יצחק טווערסקי.

את המעמד ליוותה, תזמורת מורחבת בניצוחו של בעל המנגן הנודע לבית ויז'ניץ הרב מאיר אדלר, ובפרקי שירה מפי מקהלת חסידי ויז'ניץ, עם בעל המנגן הויז'ניצאי המפורסם יענקי דסקל. במעמד הושמעה היצירה הנפלאה 'לא פסקה ישיבה' - שרשרת הדורות של תורה וחסידות לבית ויז'ניץ.

לקראת המעמד הופיע הספר עתיר התוכן 'הישיבה', פרקי היסטוריה וציוני דרך מעולם הישיבות בממלכת בית ויז'ניץ, על פני למעלה מ-100 שנה, ודברי ימי הישיבה במודיעין-עילית, בליווי מסמכים ותצלומים בפרסום ראשון.























































































ויזניץ מודיעין עילית ישועות משה יעקב גוטרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד