י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תיעוד: חולה הוכה לעיני ילדיו ליד הרכבת • המשטרה: "מעצרו בוצע כדין"

כאילו לא די בחוסר האנושיות והקשיחות יוצאת הדופן של מאבטחי "הרכבת הקלה" בירושלים על כל אזרח שפיספס בתשלום - התיעוד הבא הופך את הקיבה, מזעזע את הנשמה ומביא להבנה שחייבים לעשות סוף לבעיה • צפו בתיעוד שהגיע ל'בחדרי'

הרכבת הקלה . צילום: פלאש 90. (למצולם אין קשר לכתבה)
הרכבת הקלה . צילום: פלאש 90. (למצולם אין קשר לכתבה)



לאחר הסערה שהתחוללה בשבוע שעבר עם פרסום תיעוד ב'בחדרי חרדים', בו נראים פקחים נותנים דו"ח לאשה חרדית והיא מתחננת לביטולו, בטענה שהיה לה בעיה בכרטיס, אמש (שני) זה כבר הפך לאלים. שוטר ומאבטח היכו חרדי מול ילדיו לאחר שסירב להזדהות. כך לטענת עד ראיה.



וידאו של אלימות: האזרח מתחנן שיעזבו אותו כי מכאיבים לו מדי, השוטרים מכופפים אותו בכוח מול ילדיו. צילום: קבוצת מדברים תקשורת.

עד ראיה המתנדב באחד מארגוני ההצלה, מספר ל'בחדרי חרדים': "קיבלתי קריאה על קטטה בתחנה הרכבת הקלה. הייתי דקה משם. רצתי עם הציוד שלי. כשהגעתי, ראיתי שוטר ומאבטח של הרכבת הקלה עומדים ומעכבים אדם חרדי והוא צורח ומבקש שישחררו אותו, שאלתי אותו מה קרה, השוטר והמאבטח אמרו לי "מה אתה מתערב", אמרתי להם "אני מכיר אותו", ואז הם הצמידו אותו לדופן התחנה, הוא קצת התנגד למעצר, אז השוטר דפק לו את הראש בתוך התחנה. באותו רגע שראיתי את זה, אמרתי לשוטר, "אתה מצולם ואתה עשית פה דבר פלילי". החרדי ראה שאני לצידו אז הוא נרגע, ואז הגיעה תגבורת של שוטרים נוספים. הסברתי להם שאני מכיר אותו ובאתי להרגיע את המצב, והמשטרה שחררה אותו לאחר מכן".

עוד מספר עד הראיה ל'בחדרי': "גרושתו של הגבר הגיעה למקום, לאחר שהילדים התקשרו אליה שתבוא מהר כי עוצרים את אבא, היא אמרה לי שהיא גרושתו ושהוא סובל מסכיזופרניה".

לדבריו כפי שניתן לראות בתיעוד: "הילדים בני ה-5 וה-7, צפו בכל המהומה צעקו ובכו, כשהגעתי הם זיהו אותי וביקשו שאני יעזור לאבא שלהם "אנחנו לא יכולים לראות את זה" הם אמרו לי".

תיעוד זה ווידאו נוסף שפורסם ב'בחדרי' בשבוע שעבר וכן סיפורים שמגיעים למערכת כל העת עם עדויות. כך גם כן פניות המגיעות לחבר הכנסת מקלב ואחרים, מעידים לכאורה על תופעה ומגמה של התנהגות אלימה, ברוטאלית וקשוחה על פספוסים של כמה שקלים או בשל אי תשלום לרכבת.

מחברת 'סיטיפס' המפעילה את הרכבת הקלה נמסר ל'בחדרי חרדים' כי, "במהלך ביקורת שגרתית ברכבת תקף באלימות אחד הנוסעים שוטר שביקש לזהותו. רק לאחר ששוטרים נוספים ומאבטחים של העירייה הגיעו לסייע לשוטר המותקף, הצליחו להשתלט על התוקף ועצרו אותו בגין תקיפת שוטר". תגובת החברה.

מ'משטרת ישראל' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי "מדובר בתיעוד חלקי המציג רק את סופו של האירוע, במהלכו נעצר חשוד שסירב לשלם עבור נסיעה ברכבת הקלה וסירב להזדהות כחוק, תוך שהוא משתולל צועק ודוחף את השוטרים והפקחים".

במשטרה מציגים את גרסתם, לפיה: "האירוע החל כשפקחים של הרכבת הקלה בירושלים ביקשו את עזרתו של שוטר בזיהוי אזרח שסירב לשלם בעבור נסיעתו ברכבת. השוטר ביקש מהאזרח להזדהות שוב ושוב, כשזה מסרב, לא נשמע להתראות השוטר שביקש להרגיעו, צועק ודוחף את השוטר והפקחים.
עם עצירת הרכבת בתחנה ולאחר שהחשוד המשיך להשתולל ולסרב לעיכוב, נעצר החשוד ע״י השוטרים שהיו במקום וסייעו בהשתלטות עליו".

לסיום מציינים בדוברות המשטרה, כי "גם אם לעולם, תיעוד חלקי של מעצר חשוד משתולל בליווי צרחות ברקע לא יהיו נעימים לצפייה, הרי שבמקרה זה התנהגות החשוד לאורך כל האירוע הייתה פסולה ופלילית, והיא שהובילה למעצרו שבוצע כדין".
בתוך כך, הבוקר (שלישי) צפויה הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ אייכלר, לדון בנושא אלימות פקחי הרכבת הקלה.
הרכבת הקלה אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד