ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בביתר לא מחכים לרצח: לחצן מצוקה בבית הרב

אחרי ההרס שזרעו סיקריקים בבית הרב בנימין לרר הופצו בביתר מודעות תמיכה: "המומים ומזועזעים עד עומק נשמתנו" • העירייה התקינה לחצן מצוקה בביתו

הרב לרר על רקע מודעות התמיכה. צילום: בחדרי חרדים
הרב לרר על רקע מודעות התמיכה. צילום: בחדרי חרדים

שלושה ימים אחרי הפוגרום וההרס שזרעו בביתו נציגי 'אתרא קדישא' הופצו הלילה ברחבי העיר ביתר עילית מודעות תמיכה בגר"ב לרר, חסיד חב"ד ורבה של חברת 'אפריקה ישראל'.

"המומים ומזועזעים עד עומק נשמתנו מחציפותם של אי אלו אינשי שלא מעלי המחציפים עצמם תלמידי חכמים ויראי השם ובראשם מורנו הרב הגאון הרב החסיד רבי בנימין הכהן לרר", נכתב במודעות.

תחילתו של הסיפור הוא לפני שמונה חודשים כאשר חברת 'אפריקה ישראל' פנתה לרשות העתיקות כדי שתעבוד יד אחת עם ארגון 'אתרא קדישא'. הרשות השיבה בצורה חיובית אך היא מסרבת לפקח מסוים שהתנכל לעובדי החברה בעבר.

'אתרא קדישא' לא וויתרה והחליטה כי היא רוצה בשטח דווקא את הפקח המדובר עליו וויתרו ברשות העתיקות. במקביל, פנתה החברה ל'אגודה למניעת חילולי קברים' הנחשבת למתחרה קשה של אתרא קדישא מה שהביא לשורת התנכלויות ואיומים על רבה של החברה שהגיע בזה אחר זה.

שבוע אחרי רצח הבבא - פוגרום נגד רב חב"די

השבוע הגיע השיא.

קבוצת סיקריקים הגיעה בתחילת השבוע וזרעו הרס בביתו של הרב בעיר מגוריו ביתר עילית. הם הפגינו שעה ארוכה מחוץ לבניין ביתו ואף התעמתו עם השכנים מילולית.

כאמור, הלילה (ג) הופצו מודעות התמיכה ברב לרר.

בתוך כך, עיריית ביתר עלית החליטה לחבר את ביתו של הרב לרר למוקד האבטחה העירוני. לחצן מצוקה הותקן בביתו, ובאם יחזרו הפורעים בשנית, הוא יוכל להזעיק את כוחות הביטחון במהירות.

גורם בכיר בעירייה אומר ל'בחדרי חרדים': "אחרי הרצח המזעזע של רבי אלעזר אנחנו לא לוקחים סיכונים. ראש העיר הורה לשים את כפתור החירום, ואנחנו מקווים שהרב לא ייאלץ להשתמש בו"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד