י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צו הריסה ל'תולדות אברהם יצחק' • "מאה שערים תבער"

נגד מבנה בלתי חוקי של חסידות 'תולדות אברהם יצחק' במאה שערים הוצא צו הריסה • גורמים בחסידות: "אנו לא מאמינים שהעירייה תהרוס מבנה בתוככי שכונת מאה שערים"

מרכז החסידות בירושלים. צילום: ויקפדיה
מרכז החסידות בירושלים. צילום: ויקפדיה

צו הריסה נגד מבנה של חסידות תולדות אברהם-יצחק בירושלים.

לפני כחודש נחתה במשרדי הנהלת החסידות צו הריסה לתוספת במבנה בית מדרשה של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים. התוספת נבנתה כבר לפני שלוש שנים, נגד הנהלת החסידות הוגש כתב אישום ובית המשפט הכריע על הריסת התוספת הבלתי חוקית.

צו ההריסה צפוי לפוג בעוד כשבועיים ימים.

עוד בנושא:
היסטוריה במאה שערים: תולדות אברהם יצחק עוזבת

בית המדרש של חסידות תולדות אברהם יצחק מצוי מאז הקמת החסידות במבנה שכור, והחסידות מתעתדת לעבור בעוד מספר שנים ל'מרכז העולמי' שיבנה על מגרש של 3 דונם ברחוב ישעיהו, סמוך לקולנוע אדיסון, שם נבנה בשנים האחרונות שיכון סאטמר.

גורם בחסידות אומר ל'בחדרי חרדים' "כרגע אנחנו לא עושים דבר - אנו לא מאמינים שעיריית ירושלים תהרוס מבנה בתוככי שכונת מאה שערים, הם יודעים שאם ינסו זאת, מאה שערים תבער".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בחסידות חושדים בבעל המקום לו שייך הבנין, כי הוא שמסר את המידע המרשיע לעירייה, לאחר שהחסידות לא שילמה לו את שכרו מזה זמן רב, בשל מצבה הכלכלי הקשה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר בהליך פורמלי, שנדון בערכאה משפטית. העירייה נמנעת מלהתייחס לנושא - שלא בבית המשפט".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי למרות הצו, לא צפויה הריסה בקרוב, והעסקנים פועלים מול העירייה בליווי עו״ד - כדי למנוע את ההריסה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד