י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טראמפ ידחה את העברת השגרירות אך יכיר בירושלים כבירת ישראל

טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל, אך לא יעביר עדיין את השגרירות האמריקנית אליה, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'. טראמפ הבהיר שהוא נחוש לעשות זאת בעתיד. הפלסטינים הכריזו על 'יום זעם'. ארה"ב הזהירה את עובדיה שלא לבקר במזרח ירושלים

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס צילום: רויטרס



טראמפ צפוי להכיר בירושלים כבירת ישראל, אך לא יעביר עדיין את השגרירות האמריקנית אליה, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

לפי הדיווח, בשיחות הטלפון לאבו מאזן לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמלך עבדאללה הערב הודיע להם טראמפ כי הוא מתכוון להכיר בירושלים כבירת ישראל, כך גם הודיע להם כי באופן עקרוני הוא מתכוון להעביר את השגרירות לירושלים.

גורמים אמריקנים הבהירו כי זה לא יקרה בקרוב, רק בשל בעיות לוגיסטיות וטראמפ צפוי לחתום על השארת השגרירות בתל אביב לשישה חודשים נוספים.

אבו מאזן הזועם, פנה הערב לאפיפיור, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולמנהיגי צרפת וירדן להתערב ולעצור את התוכנית.

מלשכתו של אבו מאזן נמסר כי הנשיא הפלסטיני הדגיש לטראמפ כי עמדת הפלסטינים נותרה בעינה, ולפיה לא תהיה מדינה פלסטינית ללא ירושלים המזרחית כבירתה. אחרי השיחה מסר אבו מאזן כי הוא "מזהיר מפני הסכנה של ההשלכות להחלטה שכזאת על תהליך השלום, על הביטחון ועל היציבות באזור ובעולם".

גם מלך סעודיה סלמאן שוחח עם טראמפ ואמר לו כי כל הכרזה אמריקנית בעניין הסטטוס של ירושלים לפני ההגעה להסדר קבע תפגע במשא ומתן לשלום ותגביר את המתיחות.

הפלסטינים הכריזו על 'יום זעם' נחר. גם החמאס הכריז על יום שישי הקרוב כעל "יום זעם", וקורא לפלסטינים לצאת ולמחות נגד העברת שגרירות ארה"ב לירושלים וההכרה בעיר כבירת ישראל. "הצעירים וההתנגדות הפלסטינית בגדה צריכים להגיב בכל האמצעים על החלטת ארה"ב שפוגעת בירושלים שלנו. ירושלים היא קו אדום וההתנגדות לא תאפשר כל פגיעה בה", אמרו בחמאס.

בצה"ל נערכים לקראת מהומות שעשויות לפרוץ מחר בשטחי יהודה ושומרון, ויחידות הוכנו להקפצה מהירה.

ארה"ב קראה בשל כך לעובדי הממשל ולמשפחותיהם להימנע מלהגיע למזרח ירושלים וליהודה ושומרון, ןכך נאמר בהודעה: "לאור קריאות נרחבות מצידם של הפלסטינים להפגנות ולמהומות החל מ -6 בדצמבר בירושלים ובגדה המערבית, עובדי ממשלת ארה"ב ובני משפחותיהם ששוהים בישראל אינם מורשים עד להודעה חדשה לבצע נסיעות אישיות בעיר העתיקה בירושלים ובגדה המערבית, האיסור כולל את בית לחם ויריחו. נסיעות רשמיות של עובדי ממשלת ארה"ב בעיר העתיקה בירושלים ובגדה המערבית, מותרות רק בנסיעות חיוניות שחייבות לכלול אבטחה מוגברת, אזרחי ארצות הברית צריכים להימנע מאזורים שבהם יש התקהלויות המוניות, ובמקום שבו יש נוכחות משטרתית או צבאית מוגברת.

"אנו ממליצים לאזרחי ארה"ב להתחשב במגבלות אלו ובהנחיות הנוספות הנכללות בהודעת משרד החוץ לנוסעים לישראל, לגדה המערבית ולעזה בעת קבלת החלטות בנוגע לנסיעותיהם", לשון ההודעה.
ארהב ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד