י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בבית הגרמ"ה הירש יצאה הוראה: "לא לקחת מורות מאקדמיה"

הכינוס שנחשף ב'בחדרי': במעונו של ראש ישיבת סלבודקה, התכנסו אמש ראשי ישיבות, רבנים ומנהלי בתי ספר וסמינרים לדון בנושאים חינוכיים, בסיומו יצאה הוראה שלא לקבל מורות שהוכשרו באקדמיה • שר התורה: "מוסדות האקדמיה הם הרס גמור"

הגאון רבי משה הלל הירש והרבנים אמש בכינוס. צילום: דוד זר
הגאון רבי משה הלל הירש והרבנים אמש בכינוס. צילום: דוד זר



בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים', על כינוס ראשי ומנהלי הסמינרים במעונו של חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"ה הירש, יחד עם ראשי הישיבות והרבנים. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במרכז הכינוס התקבלה החלטה בנושא - שלא לקחת מורות מאקדמיה.

כזכור, בכינוס שנערך בחודש כסלו בשנה שעברה, הוחלט "להיזהר ולהישמר מכל הפיתויים של האקדמיה, גם החרדיות. אין מקומה של בת ישראל שם, מקומה של בת ישראל בבית יעקב בלבד, לא יכירו בתארים אקדמאים בדרגת שכר, אין להיבחן באופן עצמאי ואין ללמוד לימודים אלו דרך תקשורת מקוונת. אין להתפתות בגלל פרנסה ופיקוח, החובה לשמור את פך השמן הטהור ללא תערובת זרה, ומנהלי הסמינרים ינסו למצוא פתרונות ללא אקדמיה".

כעת, בישיבה שנערכה אמש (רביעי) הוחלט שלא לקחת מורות שיש להן תואר אקדמאי.

ראשי ומנהלי סמינרים הגיעו לביתו של ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש בבני ברק, לישיבה מיוחדת בנושאים החינוכיים העומדים על הפרק.

בכינוס נכח גם הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, הרבנים עמדו על "הצורך לשמור על מסגרת בית יעקב על פי הצביון שהורו גדולי הדור במהלך כל הדורות תוך כפיפות מוחלטת לגדולי ישראל בכל נושא ועניין".

הגאון רבי ברוך שפירא שהחתים את מנהלי הסמינרים, הביא מסר בשמו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהדגיש כי "יש לשמור על החינוך הטהור ללא כל שינויים ולהזהיר הבנות לבל ירעו בשדות זרים במוסדות האקדמיה שהם הרס גמור, שאז כל פרי העמל יורד לטמיון".

הגאון רבי מאיר קסלר רבה של מודיעין עילית, חבר וועדת הרבנים לעניני חינוך, הביא את דבריו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, שהדגיש כי "הכל צריך להעשות רק לאחר התייעצות ושאלת חכם, וכי יש לשמור מכל משמר על המסגרת החינוכית של בית יעקב והסמינרים ולא להחדיר תכנים שאינם מתאימים ורוחות זרות כל שהן".
מורות באקדמיה מנהלי סמינרים הרב משה הלל הירש כינוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד