ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ה'דיל' של דרעי: גפני זועם והח"כים החרדים בדילמה

ה'דיל' שנחשף ב'בחדרי' מעורר סערה במפלגות החרדיות. הדיל שסגר דרעי עם השר לוין הקפיץ את גפני וח"כים נוספים שזעמו על המהלך שנעשה מאחורי גבם • הצעתם של יוגב ועמאר תעלה להצבעה והח"כים בדילמה

גפני ודרעי בכנסת. צילום: יעקב כהן
גפני ודרעי בכנסת. צילום: יעקב כהן



פרסום ראשון: חילוקי דעות סביב ה'דיל' שנסגר בין השר יריב לוין לשר אריה דרעי. כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", בהוראת דרעי, השר דוד אזולאי הסיר את הערר שהגיש על הצעות חוק של מוטי יוגב ושל חמד עמאר המבקשות לתת עדיפות בקבלה לעבודה בשירות המדינה רק לאלו שסיימו שירות בצה"ל. 

אולם בעוד דרעי סיכם על הורדת הערר בתמורה לאישור הצעת המחליטים שתקבע כי הרף הנמוך בשילוב החרדים במשרות הממשלתיות יעמוד על 7% מכלל המשרות - ח"כ משה גפני וח"כים חרדים נוספים התנגדו לביטול הערר וזעמו על כך. מנגד, דרעי השיב לגפני כי הוא הסכים ל'דיל' מחוסר ברירה, לאחר שהוא אולץ לעשות כך בישיבת הממשלה שבה הוא התמודד עם התנגדות עזה של שרי 'הליכוד' נגד הצעת המחליטים, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

בעקבות הסרת הערר, מליאת הכנסת תעלה את הצעות החוק של יוגב ועמאר להצבעה בקריאה ראשונה, זאת לאחר שסוכם עם הסיעות החרדיות שהחרדים יוחרגו מהצעות החוק. ח"כ יוגב צפוי להחריג את החרדים מעל במת הכנסת בעת הצגת ההצעה.

אולם, כאן עלה נושא נוסף לדיון. היחס של החרדים עם הח"כים הערבים. כי במידה והחרדים יוחרגו אזי הצעות החוק יתייחסו בעיקר למגזר הערבי שלא מרבה להתגייס לצה"ל. החרדים חוששים להכעיס שוב את הערבים, בפרט כעת שהם צריכים אותם לתמוך בחוק המרכולים. בשלב הזה, הח"כים החרדים בדילמה, האם להצביע בעד החוקים או להמנע, אולם ההערכה היא שיצביעו בעד כדי לא להפר את המשמעת הקואליציונית. 
אריה דרעי משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד