י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מפקדות ומדים: אסירי הפלג הם חיילים לכל דבר

לבישת מדים, עמידה תחת מרות מפקדות וחברות הדוקה עם חיילים: לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' על סדר יומם הצבאי של עריקי הפלג, מגיע התיעוד של לבישת המדים ומציף את העובדה הנוקבת: אין הבדל בין שירות בצבא לשהות בכלא הצבאי פרשנות

מפקדות ומדים: אסירי הפלג הם חיילים לכל דבר
בלעדי בחדרי חרדים



חשיפת בחדרי חרדים בה תועדו עריקי הפלג בבית המשפט הצבאי כשהם לבושים במדים חושפת את הצביעות ואת מסכת השקרים של הפלג סביב "איסור ההתייצבות" הנהוג בפלג.

את איסור ההתייצבות הסבירו בפלג בכך שמי שמתייצב בלשכת הגיוס חל עליו "שם חיול", כאשר בפלג מעדיפים את ההסתבכות עם רשויות המדינה שכמעט בבירור מביאה במוקדם או במאוחר לשהות בכלא הצבאי. למעשה, השהות בכלא הצבאי מלווה בקשיים רוחניים שנוגדים את אורח החיים של בן ישיבה, כשהאסירים הופכים לחיילים לכל דבר ועניין.

בעבר, כבר חשפנו כאן ב'בחדרי חרדים' עדות של אחד מאסירי הפלג, על אורח החיים של אסירי הפלג בכלא כחיילים לכל דבר, בביצוע שמירות וכו' כאשר פה מדובר בגיוס שהביאו הם על עצמם בידיים, באי התייצבות להסדרת מעמדם, ובהמשך השתתפות בהפגנות ומסירת עצמם לידי השוטרים.



התיעוד שנחשף אתמול ב'בחדרי' חשף את השקר: עד היום טענו בפלג כי אסירי הפלג אינם לובשים מדי צבא וכי הם לובשים מדי אסירים (גם המדים הללו אינם "מדי אסירים" אלא "מדי עבודה" בהם משתמשים גם חיילים. וכפי שיורחב להלן), וכפי שנכתב בעיתון הפלס בשבוע האחרון קטע בו כתב אחד האסירים כי: "שאר אסירי עולם התורה, לובשים את מדי האסירים וזאת לאחר התייעצות עם גדולי התורה כי אין בדבר משום 'ערקתא דמסאני' מאחר "שמדים אלו אינם מדי צבא, אלא ההיפך, מדי אסירים סרבני גיוס, ממילא אין כאן כניעה לדרישתם אלא הודעה שאנו מסרבים לשתף פעולה עם הגזירה, ובגדים אלו הם עבורנו בגדי כבוד".



כתבה בעיתון הפלס בה מתאר אחד מאסירי הפלג כי הם לובשים רק מדי אסירים

אלא שבתיעוד שנחשף אתמול ב'בחדרי' ניתן לראות כי חוץ מארבעה שישבו בבידוד על סירובם ללבוש מדים, לבשו השאר מדי צבא. למעשה כל אסירי הפלג, למעלה מ-70 עד היום, לבשו ולובשים מדי אסירים, ובבואם לדיונים בבתי הדין הצבאיים, הם לובשים באופן קבוע מדי א', מדי צבא בהם משתמשים חיילי צה"ל ברחבי הארץ.

אגב כאמור, גם המדים בהם מולבשים האסירים הצבאיים בתוך הכלא אינם "מדי אסירים", אלא "מדי עבודה", אותם לובשים חיילים כשהם במוסכים ומפעלים צבאיים. צה"ל רכש מדים אלו מהאמריקאים והוא משתמש בהם עבור חיילי צה"ל בכל מיני מתקני עבודה כ'מדי ב', וכפי שהעיד ל'בחדרי' חייל במיל': "הייתי כמה פעמים במוסך ענק של הצבא. היו שם מאות חיילים. כולם עם המדים האלה. כשהם יוצאים החוצה הם מחליפים למדים יפים יותר".

אסירי הפלג אף טענו כל העת כי ביושבם בבית הכלא הצבאי, הינם מנותקים מהעולם, יושבים ועסוקים בלימוד תורה. גם כאן, מהשיחה עם כתב 'בחדרי' כי הם מפתחים קשרים חבריים עם חיילי המשטרה הצבאית.

"החיילים מהמשטרה הצבאית ממש חברים שלנו, אנחנו מדברים איתם הרבה, הספקנו להתיידד" סיפר אתמול אחד האסירים לכתב 'בחדרי', ואף סיפר כי אחד החיילים הצטלם איתם סלפי (בחדר בו אין מצלמת אבטחה). "הוא הבטיח שישלח לי את התמונה במייל לאחר שאשתחרר, אין ספק שזו חוויה עבורנו" הוסיף. כתב 'בחדרי' סיפר כי במהלך ההפסקות, אסירי הפלג דיברו בידידות עם החיילים, שנראה שיש להם היכרות לא קצרה. "אנחנו חברים" קרץ לי אחד החיילים מהמשטרה הצבאית.

למרות שידוע לכל מי שבא בשערי כלא צבאי, כי בכלא משרתות מפקדות וחיילות כחלק אינטגרלי מצוות הכלא הצבאי, בפרסומים הפנימיים של הפלג נכתב כי בכלא אין מפקדות וחיילות. אתמול נחשף גם השקר הזה, כשאפילו אסירי הפלג הבודדים שהוכנסו לבידוד – ארבעה מתוך עשרות שנמצאים בכלא עצמו ללא הפרדה - סיפרו לכתב 'בחדרי', כי "בלילה הגיעה המפקדת לומר לנו לילה טוב".

על חלק מאסירים אלו הכריזו בפלג בהתרמות שהם עורכים ברחבי העולם למען העריקים כי הם מסרבים ללבוש מדים ויושבים בצינוק בשל כך, אולם כאמור, התברר כי ישנו מרחק בין דיבורי הרהב על גבי העיתון לבין המציאות בשטח, כשמדובר על למעלה מ-70(!) מאסירי הפלג שלבשו מדים כאשר רק 4(!) בלבד הסכימו לשהות בבידוד. מיותר לומר, כי גם מי שמסרב ללבוש מדים, נחשב ומנוהל כחייל לכל דבר, גם אם אינו לבוש מדים.

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים', לפני כחודשיים, בה סיפר אחד מאסירי הפלג כי הם מועסקים בעבודות צבאיות בכלא, החלו בפלג לעודד תקשורתית את בני הפלג לסרב פקודה בכלא וללכת לצינוק, כאשר הם מציגים שכביכול הדבר פותר את הבעיות הרוחניות הקשות שיש בכלא הצבאי ואת העובדה שמי שמגיע לכלא הוא בעצם חייל לכל דבר, אף אם הוא לא לובש מדים - הוא מקבל מספר אישי כחייל, נתון למרותם של מפקדים ומפקדות, עובד בעבודות צבאיות, יוצר קשרים חבריים עם חיילים, וממלא את יעדי הגיוס.
חיילי הפלג כאל צבאי מפקדות חיילות מדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד