י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לפנות בוקר: לאחר דיון סוער - אושר סופית חוק השבת של גפני

חוק מסורת ישראל הממשלתי של השר חיים כץ והפרטי של ח"כ גפני אושר לפנות בוקר, לאחר דיון ארוך וסוער • כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי', החוק הוכנס לסדר היום לאחר איום שהציבה 'יהדות התורה' שלא לתמוך בחוק ההמלצות שנידון כעת במליאה

מליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אושר סופית: חוק היתרי עבודה בשבת – בהתחשבות במסורת ישראל; 50 תמכו 38 התנגדו.
 
אחרי השעה 2:00 לפנות בוקר (שלישי) אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שעות עבודה ומנוחה (תיקון - התחשבות במסורת ישראל), התשע"ח-2017. מדובר בהצעה ממשלתית ובהצעה פרטית של ח"כ משה גפני.

מוצע לקבוע כי שר העבודה, הרווחה השירותים החברתיים יתחשב בשיקולים הבאים במתן היתר להעסקת עובדים בשעות המנוחה השבועית: רווחת העובד, מסורת ישראל, חלופה שאינה מחייבת העסקה בשעות המנוחה השבועית, ההשפעה שיש במתן ההיתר על אופי המרחב הציבורי בו תתבצע העבודה וכן כל שיקול אחר שיש בו כדי להגשים את תכליות החוק.

בדברי ההסבר: "לאחרונה התברר, כי גופים ממשלתיים דוגמת רכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים,
הפכו את יום השבת, ליום מועדף לביצוע עבודות תשתית בכבישי ישראל ובמסילות הרכבת. עבודות אלו המבוצעות בפרהסיה, פוגעות פגיעה קשה הן בצביונה היהודי של המדינה והן ברגשותיהם של מיליוני תושבים דתיים ומסורתיים במדינת ישראל. בנוסף לכך העבודות פוגעות גם בעובדים, בהם יהודים רבים שמסורת ישראל חשובה להם, אשר נאלצים להיפרד מבני משפחותיהם, וללכת לעבוד ביום המנוחה ולחלל את השבת, כאשר חלק מהעובדים משתייכים לשכבות החלשות בחברה ונאלצים לעבוד בשבת, מתוך חשש שאם יסרבו לעבוד בשבת, יאבדו את מקום עבודתם גם בשאר ימי השבוע."

מאז לפנות בוקר, מתנהל במליאה הדיון על "חוק ההמלצות" והוא צפוי להמשך עוד שעות ארוכות.

כזכור, אתמול (שני) פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה בצהריי היום, הוחלט כי במידה והצעת חוק מסורת ישראל לא תעלה להצבעה בקריאה שניה ושלישית לפני חוק ההמלצות - הרי שכלל חברי סיעת 'יהדות התורה' לא יתמכו בחוק ההמלצות.

אולם, בעקבות האיום שהציבה 'יהדות התורה', שנחשף ב'בחדרי חרדים' - הורה יו"ר הקואליציה דוד אמסלם להקדים את הדיונים וההצבעה לחוק מסורת ישראל ורק לאחר מכן תעלה הצעת חוק ההמלצות להצבעה במליאה.
מסורת ישראל משה גפני חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד