י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרמה חריגה: 'יתד' תוקף בחריפות את ליצמן ומאשים אותו במתן לגיטימציה לחילול השבת

באופן יוצא דופן, הביטאון הליטאי תוקף הבוקר בחריפות את ח"כ יעקב ליצמן ומאשים אותו בתמיכה בחילול השבת שנעשה בחיפה • "למרבה הפלא, לאות 'הוקרה' על התרחבות חילולי השבת, העניק ח"כ בכיר מטעם 'יהדוה"ת' לגיטימציה לראש העירייה"

יעקב ליצמן. צילום: פלאש 90
יעקב ליצמן. צילום: פלאש 90



באופן חריג ויוצא דופן, העיתון הליטאי 'יתד נאמן' יוצא במתקפה חריפה על ח"כ מ'אגודת ישראל' יעקב ליצמן, לאור הגיבוי הבלתי פוסק שהוא מעניק לראש עיריית חיפה יונה יהב ה"האוייב הגדול" של 'דגל התורה'. ב'יתד', פרסמו את הכתבה במיקום בולט בעמוד הראשון.

"כאב עמוק מהגיבוי שקיבל ראש עיריית חיפה מח"כ בכיר מטעם 'יהדות התורה והשבת'", נכתב הבוקר בכותרת ראשית בביטאון הליטאי, "רבנים ואישי ציבור מביעים רגשות כאב חריף וצער לנוכח חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה בחסות העירייה, כאשר בשבתות האחרונות החלו להתקיים אירועים בעיצומה של שבת קודש במתנ"ס הדר - תאגיד עירוני הנמצא בבעלות העירייה", נכתב בראשית הדברים. 

על פי העיתון, בעקבות חילול השבת, חבר המועצה מטעם 'דגל' מיכי אלפר פנה לפני שבועיים ימים לנציג 'אגודת ישראל' - חבר הנהלת התאגיד "אך למרבה התמיהה הוא התחמק שוב ושוב ואמר כי הוא צריך לדבר בנושא עם ראש הסיעה שלו בכנסת וכי 'הרוב מטופל' וכך חילולי השבת ממשיכים באין מפריע".

וכאן מגיעה המתקפה הישירה על ליצמן: בעקבות ביקור שקיים בימים אתמול בחיפה ואשר במהלכו נפגש עם ראש העיר יונה יהב ועודדו לשמירת השבת: "ראשי הציבור החרדי בחיפה, הביעו את תחושותיהם הקשות מהביקור שהעניק גיבוי לראש העירייה על ידי הח"כ הבכיר של יהדות התורה".

ב'יתד', מצטטים התבטאות של הגר"ח קנייבסקי נגד יהב: "ד' יעזור שלרשע הזה תהיה מפלה". וההתקפה על ליצמן ממשיכה: "עוד ציינו הרבנים ואישי הציבור בכאב רב את חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה ובשל כך הביעו את פליאתם ותדהמתם על העידוד הניתן לראש העירייה אשר בתקופתו ואף לאחרונה ממש מתרבים חילולי השבת בעיר".

העיתון מצטט את רבני חיפה: "למרבה הפלא לאות 'הוקרה' על התרחבות חילול השבת, העניק חבר כנסת בכיר מטעם 'יהדות התורה והשבת' לגיטימציה לראש העירייה בביקור מיוחד. זו התנהלות שאיננה מקובלת בציבור החרדי ובפרט כאשר מדובר בפגיעה בציפור הנפש של היהדות הנאמנה חילולה ורמיסתה של שבת קדשינו".







חיפה יתד נאמן יעקב ליצמן יונה יהב חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד