י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עצור רביעי בפרשת ההתנכלות לחנות האינטרנט סמוך לישיבת 'מיר', מעצרו הוארך

צעיר חרדי הגיע לתחנת המשטרה בכדי למסור לאביו תפילין, אז הודיעו לו השוטרים: אותך אנחנו מחפשים, אתה עצור • התפתחות בפרשת הסחיטה והאלימות אותה חוקרת המשטרה • במקביל, פגישת עסקני 'טוהר המחנה' עם בכירים במשטרה בוטלה. פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

המעצרים אתמול בירושלים. צילום: חיים גולדברג
המעצרים אתמול בירושלים. צילום: חיים גולדברג





יותר מיממה לאחר המעצרים בפרשת 'קפה אינטרנט', נעצר חשוד רביעי - בנו של אחד החשודים. הבוקר (שלישי) סמוך לשעה 10:00 הגיע צעיר בן 29 לתחנת המשטרה במגרש הרוסים בירושלים, על מנת למסור בגדים לידי אביו שנעצר אתמול - כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בחשד לסחיטה באיומים והיזק לרכוש. עם הגעתו לתחנה, נעצר על ידי השוטרים.

לטענת חוקרי ימ"ר ירושלים, גם הוא כמו שלושה אחרים חשוד במעורבות במספר אירועי תקיפה שונים על רקע הסרת הכשרות 'חותם' מחנות האינטרנט ברחוב העמלים בשכונת בית ישראל בעיר. בעקבות החשדות המיוחסים לחשוד, כולל השתתפות אקטיבית באירועי האלימות, ביקשה המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו כמו שלושת האחרים, עד ליום ראשון.


המעצרים אתמול לפנות בוקר בירושלים. צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

ממידע שהגיע ל'בחדרי' עולה, כי החשוד נכח אתמול במהלך הדיון על שלושת העצורים. "אם הייתי יודע שהוא היה כאן והייתי מזהה אותו" אמר החוקר, "הייתי עוצר אותו". לדבריו, היה צו מעצר כנגד הבן אך כשהגיעו השוטרים לביתו אתמול לפנות בוקר, הוא לא שהה שם.

לגבי החשד כי במידה והחשוד ישוחררר, יוכל לשבש את החקירה, אמר החשוד בעצמו לבית המשפט "הייתי בדיון אתמול, ואם רציתי לשבש היה לי המון זמן לעשות זאת. אני לא התחבאתי והייתי מודע לכך שהשתתפתי בהפגנה בחוץ שאינה קשורה כלל לאלימות או לארגון כזה או אחר. הלכתי להביא לאבי את התפילין ועצרו אותי". העצור התחייב שלא לשבש את החקירה.

צילום: חיים גולדברג

פרקליטו עו"ד נדב גדליהו הוסיף עוד ואמר "אם הוא באמת היה מעורב, הוא היה מגיע לפה? הוא לא אדם מטומטם, לא היה מגיע לבית המשפט, לבית המעצר". עו"ד גדליהו התייחס גם למה שפורסם אתמול לראשונה כאן ב'בחדרי' כי רכז מודיעין שוחח לפני 3 שבועות עם נציג 'חותם' בירושלים במשך 20 דקות על הנושא, "אם היו רוצים לשבש, היו משבשים" כבר במהלך השבועות האחרונים.

מחר (רביעי) בשעה 16:00 היה אמור להתקיים מפגש של אנשי "טוהר המחנה" בהשתתפות נציגי משטרה בכירים, בהם מהמטה הארצי, פיקוד מחוז ירושלים, "כדי להתקדם הלאה ולעבוד בצורה משותפת" אמר עו"ד גדליהו. באופן 'אקראי', התפוצצה כל הפרשייה הזאת כעת. "זה די נכפה על בכירי מחוז ירושלים אבל אני רואה איך הפרשייה הזאת מתגלגלת.." הוסיף.

השופטת קרן מילר שהאריכה אתמול את מעצרם של השלושה בשבעה ימים עד ליום ראשון, אמרה כי גם לגבי העצור הרביעי ישנו חשש לשיבוש הליכי חקירה, אך הוסיפה בהתייחסה לעצור מהבוקר, "אני סבורה כי החשד כנגד המשיב נמוך במידה מסוימת מהמשיבים האחרים. מעצרו הוארך בשלושה ימים עד ליום חמישי.

צילום: חיים גולדברג

כפי שדווח אתמול ב'בחדרי', אדם שהציג את עצמו בשם נועם, פנה לאחרונה לנציג ארגון 'חותם' והביע התעניינות לרכוש את החנות "קומפיושר" ברחוב העמלים בבית ישראל, תוך קבלת הכשרות של 'חותם'. "אם אקבל פיקוח חותם - תדאגו שההפגנות ייפסקו?" שאל, ככל הנראה בנסיון להשיג תיעוד מרשיע. גם הפגישה שלשום (ראשון) בבוקר שנערכה בין נועם לבין הנציג מטעם חותם במשרדי טוהר המחנה, ככל הנראה תועדה. בארגון חושדים כי אותו נועם, הינו סוכן משטרתי, שכן במהלך הדיון אתמול בבית המשפט נציג ימ"ר התעקש שאין מתלונן בתיק החקירה.

על פי חשד המשטרה, במהלך החודש אחרון החשודים סחטו, איימו וגרמו נזקים כבדים לרכוש חנות אינטרנט, במסגרת השתייכותם לארגון 'טוהר המחנה' (מוכר יותר בשם 'משמרת הצניעות'), כמו כן שניים מהם התנגדו למעצר ושיבשו חקירה. "מדובר במספר אירועי תקיפה שונים של המשיבים המשתייכים לארגון "טוהר המחנה", אשר מנפיקים בין היתר הכשר לחנויות אינטרנט" אמר נציג המשטרה בדיון אתמול. "על פי החשד, איימו ותקפו חנות שבעליה העז להפסיק את שירותי ההכשר מטעמם, מטעם אותו ארגון".

לעומת זאת, בארגון חותם, נותן הכשרות, אמרו ל'בחדרי חרדים' כי לבקשת בעל העסק בבית ישראל הוסרה ההשגחה, ומבחינתם הסיפור נגמר. "אין קשר בין טוהר המחנה להפגנות, אנו משמשים כמפקחים בלבד באמצעות ארגון חותם" אמרו בארגון ל'בחדרי חרדים' והדגישו כי מזכיר הארגון מירושלים אין לו שום קשר להפגנות. "בעקבות הסרת הכשרות מצד בעלי העסק, נערכו הפגנות של מקומיים, ללא שום קשר לארגון חותם".

אמש (שני) הנהלת חסידות תולדות אהרן פרסמה מחאה נגד בעלי החנות בטענה שהם שמסרו את שמות המתנכלים למשטרה. תחת הכותרת "מחאה נמרצת" כתבו בהנהלת המוסדות: "חרדנו לשמוע כי קמו אינשי דלא מעלי לפרוץ גדרי הקדושה בכל מיני דרכים עקלקלות, והגיעו עד לדיוטא התחתונה למסור לערכאות את העומדים על משמרת הקודש, ונתקיים בנו 'מהרסיך ומחריביך ממך יצאו'".

"כידוע ארגון 'חותם' קיבל תמיכה מרבנים הגאונים מכל גווני הציבור החרדי, ומכל העומדים על המשמר כל קהילות הקודש, ועל כולם מרבותינו מרנן ורבנן הגאוה"צ הביד"ץ שליט"א אשר סמכו ידיהם עליהם, וכפי שכבר פורסם מטעמם שכל 'חנות מחשבים' מחוייב להיות תחת פיקוח 'חותם'".

לסיום כתבו בחסידות, שבעל העסק משתייך לקהילתם, "אנו מוחים נמרצות נגד מעשיהם הנלוזים של פורצי הגדר, והננו להודיע בזה שבעזהשי"ת יטופל העניין בכל החומר שבדבר. והשי"ת יהא בעזרנו שיתקדש שם שמים על ידינו מעתה ועד עולם".
קפה אינטרנט טוהר המחנה חותם בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד