י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צה"ל ממשיך במאמצים ללכוד את המחבלים

בצה"ל עושים כל מאמץ כולל תגבור כוחות נוספים באזור יהודה ושומרון והטלת כתר על כפרים ערביים • ארגוני הטרור בירכו הלילה על הפיגוע • הרמטכ"ל הגיע הבוקר לזירה ונתקל בקריאות מצד פעילי 'עוצמה יהודית'

הרמטכ''ל בזירת הפיגוע. צילום: דובר צה''ל
הרמטכ''ל בזירת הפיגוע. צילום: דובר צה''ל



במערכת הביטחון ממשיכים במאמצים לאיתור המחבלים שביצעו את פיגוע הירי אמש, בו נרצח רזיאל שבח הי"ד (35) שהותיר אחריו אלמנה ושישה ילדים.

הלילה פעלו כוחות הביטחון בגזרת העיר שכם והכפרים הסמוכים, בעקבות פיגוע הירי שהתרחש אמש (שלישי) כקילומטר לפני חוות גלעד. כוחות צה"ל ושב"כ, בסיוע כוחות מיוחדים, ביצעו כתר על כפרים באיזור שכם וערכו סריקות במטרה לאתר את המפגעים.



פעילות צה"ל הלילה וביקור הרמטכ"ל בשטח. צילום: דובר צה"ל

על פי הערכת כוחות הביטחון, מדובר בחוליית טרור מאורגנת שנערכה מראש לפיגוע, הכירו את האיזור והמתינו לטרף. לעבר רכבו של רזיאל הי"ד נורו כ-22 כדורים, כאשר מרבית הקליעים כוונו לתא הנהג. מיד לאחר הפיגוע המחבלים נמלטו לגזרת שכם, איזור שבשנים האחרונות לא יצאו ממנו פיגועים גדולים.

בארגוני הטרור בירכו על הפיגוע המתועב. ‏"זו התגובה המעשית הראשונה באש כדי להזכיר למנהיגי האויב ומי שמאחוריהם - שמה שאתם חוששים ממנו - מגיע" אמרו בזרוע הצבאית של חמאס, זמן קצר לאחר הפיגוע, באופן מפתיע. חמאס, משתדלים שלא לבלוט בכל הקשור לשיגור רקטות ופעולות טרור מעזה, אם כי מאחורי הקלעים אלה משקיעים מאמצים לפעולות טרור ביו"ש.

בהערכת מצב שנערך אמש על ידי מפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה, הוחלט לתגבר את אזור יהודה ושומרון בכוחות נוספים.

במהלך מעצר של כוח צה"ל בעיר יריחו התפתחה הפרת סדר אלימה בה השתתפו כ- 100 פלסטינים אשר זרקו בלוקים, והבעירו פחים וצמיגים לעבר הכוח. כוח צה"ל הגיב בירי לעבר מפרי סדר מרכזיים.

‏בתוך כך, הבוקר הגיע הרמטכ״ל רא"ל גדי אייזנקוט לזירת הפיגוע בה נרצח אתמול רזיאל שבח הי"ד. סייר וביצע הערכת מצב הבוקר עם מפקד פיקוד המרכז האלוף רוני נומה ומפקדיו.

במהלך ביקור הרמטכ"ל הבוקר בסמוך לחוות גלעד, הגיעו פעילי 'עוצמה יהודית' וקראו לעברו קריאות. הפעילים קראו בין היתר: "אייזנקוט למה זה מגיע לנו?", "תחזירו את המחסומים" ו-"התרענו מראש למה לא חסמתם את שכם".

קצינים שהיו במקום הרחיקו את הפעילים מהשטח.

מנכ"ל 'עוצמה יהודית' צבי סוכות שהיה במקום אמר כי: "רק שלשום התרענו בפני צה"ל כי מזה מספר ימים מסתובב מחבל חמוש בגזרה. העובדה שיהודי כמעט נרצח לפני שבוע בסמוך למקום הפיגוע אמש והצבא לא הקים כבר אז מחסומים מסביב לשכם מלמדת על ההפקרות הבטחונית באזור ואנו דורשים מאייזנקוט להחזיר את המחסומים הקבועים באזור".
רזיאל שבח פיגוע ירי גדי איזנקוט איתור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד