י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הסכמות בין האוצר להסתדרות: שבוע העבודה יקוצר - בשעה אחת בלבד

שר האוצר ויו"ר ההסתדרות הסכימו בנוסף להגדיל את תוספת השכר לעובדי מדינה, תמורת הסכמתם לדחות את יישום פעימות השכר ל-2019 - והימנעות ממאבקים נגד שילוב טכנולוגיות חדשות במגזר הציבורי

משה כחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש90
משה כחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש90



רגע לפני תחילת דיוני התקציב הגיעו אמש (ד') יו"ר ההסתדרות, אבי ניסקורן, ושר האוצר, משה כחלון, להבנות בכמה סוגיות ובהן הגדלת תוספת השכר לעובדי מדינה תמורת דחייה של כמה מהפעימות שנקבעו בהסכם המסגרת שנחתם עמם; קיצור שבוע העבודה ל-42 שעות (במקום 43) כדי לשפר את האיזון בין עבודה לפנאי; ומציאת נוסחה שתקל על שילוב טכנולוגיות חדשות במגזר הציבורי, לשם העלאת פיריון העבודה ושיפור השירות לאזרחים.

לפי ההסכמות, עובדי מדינה יקבלו תוספת שכר בפעימה האחרונה בהסכם המסגרת, בשיעור של 0.15% כתוספת שקלית (כחלק מהמגמה לצמצום פערי שכר). מהלך זה יביא את התוספת הקבועה בהסכם המסגרת האחרון ל-7.9%. הסכמה זו הותנתה בדחיית יישום פעימות השכר של ההסכם ל-2019. ההחלטה לקיצור שבוע העבודה תיושם ברגע שכחלון יחתום על צו הרחבה, כלומר שייתכן יישום מיידי.

כמו כן נקבעה נוסחה שתסייע בהכנסת טכנולוגיות חדשות למשרדי הממשלה. הממונה על השכר והסכמי עבודה, ערן יעקב, הסכים עם יו"ר ההסתדרות כי התאמת מקומות העבודה לשינויים הטכנולוגיים תיעשה תוך חתירה משותפת להגדלת פריון העבודה – ללא פגיעה בעובדים. על כך אמר ניסנקורן: "ההתמודדות עם השינויים הטכנולוגיים מחייבת את הצדדים לפעול בשיתוף פעולה תוך התחשבות הדדית, הן בצורכי העובדים והן בתרומה החשובה שלהם להטמעה מוצלחת של טכנולוגיה".

לדברי ניסנקורן, "ההסתדרות נרתמה להבטיח עמידה ביעדי התקציב. דחיית הפעימות נעשתה מתוך תחושת אחריות גדולה לחוסנה הכלכלי של החברה הישראלי, ואני שמחה כי מהלך זה מאפשר להגדיל את שכר העובדים במגזר הציבורי. אני מודה לשר האוצר, משה כחלון, ולכל צוות משרדו על השותפות להבנות שמקדמות שינוי חברתי אמיתי".

באשר לקיצור שבוע העבודה אמר ניסקורן כי "העובדים בישראל עובדים הרבה יותר שעות מעמיתיהם במדינות המפותחות, והמהלך לקיצור שבוע העבודה הוא צעד נחוץ לקידום האיזון הראוי בין עבודה לפנאי. מהלך זה יביא גם להעלאת ערך השעה של העובדים במשק, והוא צפוי להשפיע לא רק על עובדים במשרה מלאה אלא גם על עובדים בהיקף משרה חלקי שיהיו זכאים לתעריף שעתי גבוה יותר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות גם לשר העבודה והרווחה, חיים כץ, על מעורבותו ועל פעילותו לקידום צו ההרחבה, שבמועד צו החתימה יחיל את ההסכמות על כל המשק הישראלי".

שר האוצר כחלון אמר כי "שוק העבודה בישראל מתאפיין בפריון נמוך ובשעות עבודה רבות. ההבנות שאליהן הגענו בהסכם לקיצור שבוע העבודה יאפשרו לעובדים לאזן בין העבודה למשפחה, יגבירו את הפריון במשק וישפרו את תנאי העובדים החלשים. אלה הסכמות שכוללות גם צמצום פערים במגזר הציבורי במסגרת תקציב אחראי".

הממונה על השכר, ערן יעקב, הוסיף כי "שוק העבודה משנה את פניו נוכח השיפורים הטכנולוגיים בתחומים רבים. הסכם זה בא לסייע בשיפור הפריון והשירות, על ידי הגמשת והכנסת טכנולוגיות חדשות וחדשנות לשירות הציבורי, ללא מאבקים אירגוניים".
אבי ניסקורן משה כחלון עובדי מדינה קיצור שבוע העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד