י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חכמי התורה: חברי המועצת חיזקו את הרישום לישיבה • צפו

בישיבת עטרת התלמוד בת"א נערך כנס לחיזוק הרישום • הגר"ש בעדני: "הרב שך פסק שבחורים בישיבה קטנה צריכים ללמוד ליד הבית" • הגר"מ מאיה: "בזכות הישיבה יש לתושבי ת"א שפע, עלינו להחזיר טובה ולדאוג לרישום טוב"

חכמי התורה: חברי המועצת חיזקו את הרישום לישיבה • צפו
יעקב כהן



לקראת ימי הרישום עלו ובאו ראשי ישיבת 'עטרת התלמוד' בתל אביב, למעונו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה להתייעצות וברכה, במהלך שיחתם הפתיע אותם הגר"מ מאיה ואמר שהוא רוצה לכתוב מכתב אישי שבו יקרא למנהלי התתי"ם ולתושבי האיזור להגיע לכנס שיתקיים בהיכל הישיבה, שבו יכירו מקרוב את הישיבה ורבניה.

ואכן מכתב זה עשה את פעולתו ובמוצ"ש פרשת שמות התקיים כנס "אז נדברו" בבית המדרש בהשתתפות רבים מתושבי האיזור ומנהלי התתי"ם שגדשו את ביהמ"ד עד אפס מקום.

את הכנס פתח משגיח הישיבה הגאון רבי יצחק יוסיפוב שעמד בדבריו על מעלת ישוב הדעת כדרך להצלחה בלימוד: "המשנה באבות אומרת שאחד מקנייני התורה הוא "בישוב", כל ההצלחה של בן תורה תלויה בישוב הדעת וזה מה שעמד לנגד ענינו כשפתחנו את הישיבה דווקא באזור, המטרה היא שבחורים רבים לא יצטרכו לנדוד למרחקים בשביל ללמוד בישיבה איכותית".

בהתרגשות גדולה קיבלו הקהל את הגר"מ מאיה שהסביר בדבריו מה דחף אותו לכתוב את המכתב ולבקש בכל לב להגיע לכינוס זה: "תל אביב צריכה שפע של רוחניות, השפע מגיע ע"י שמקרבים את הקב"ה והדרך לקרב את הקב"ה היא רק ע"י שיש ישיבות וקול התורה נשמע". הגר"מ מאיה פנה לתושבי האיזור ואמר: "עליכם לעשות הכל כדי שהישיבה תצליח, התרשמתי שיש כאן צוות מצוין ויש כאן את כל הכלים, הם משקיעים כ"כ הרבה ומקרבים לנו את הקב"ה וממילא מגיע השפע, אנחנו צריכים לגמול להם ולהחזיר להם טובה והיא לפרסם את הישיבה ולחזק אותה ולדאוג שיגיעו בחורים טובים".

לאחמ"כ נשא דברים סמנכ"ל רשת בני יוסף הרב ישי יזדי ששיבח את ראשי הישיבה על היוזמה המבורכת להקים ישיבה בעיר בכדי שהבחורים לא יצטרכו להטלטל בדרכים.

את המשא המרכזי נשא הגר"ש בעדני שלמרות חולשותו טרח להגיע ולחזק את הישיבה.

בדבריו חיזק הגר"ש בעדני את חשיבות הלימוד בישיבה הסמוכה לאיזור המגורים: "הייתי בקשר הדוק עם מרן הרב שך והוא אמר לי לא לשלוח תלמידים בישיבה קטנה לעיר אחרת אלא רק ע"י הבית וכמובן בתנאי שזו ישיבה טובה וכאן שמחתי לשמוע שמקימים ישיבה קטנה טובה, א"כ אין צורך לנדוד וללכת רחוק, צריך ללמוד כאן, זה הפסק של הרב שך.



בהמשך דבריו סיפר הגר"ש בעדני על הקושי שהיה בעבר כשלא היו ישיבות ספרדיות: "היו באים ובוכים בפניי בחורים ספרדים כל חודש אלול על כך שלא התקבלו לישיבות אשכנזיות, הלכתי לרב שך והוא כינס את הרבנים ודירבן אותנו להקים ישיבות קטנות טובות וב"ה כך עשו והיום יש הרבה ישיבות קטנות ספרדיות מצויינות.

בסיום דבריו חיזק הגר"ש בעדני את בחורי הישיבה בדברי הדרכה ומוסר: "כתוב בגמרא:"אין דברי תורה מתקיימין אלא במי שממית עצמו עליה". מדוע כתוב מתקיימין שאל הגר"ש. למה לא כתוב נלמדים? אלא אדם שלא מתייגע, התורה לא מתקיימת בו, אפשר ללמוד אבל אם לא התייגעת זה לא מתקיים. גם שלמה המלך העיד בעצמו ואמר תורה שלמדתי באף היא שעמדה לי כלומר רק התורה שהתייגעתי בה נשמרה בי. אתם עדיין צעירים וכוחכם במותניכם, עליכם לנצל כל דקה להתייגע בלימוד ובעז"ה תצאו גדולים בישראל סיים הגר"ש.

במהלך הכנס נשאו דברים מנהלי תלמודי התורה, הרב שי אלימלך מנהל ת"ת האיש משה בבת ים, הרב אהרון טוויג מנהל ת"ת אמרי דוד בת"א והרב יוסף שעשוע מנהל ת"ת בית יוסף בחולון. את הכנס נעל ראש הישיבה הגאון רבי יחזקאל חזן שהרחיב בדבריו על חזון הישיבה ואופיה.

























































ישיבת עטרת התלמוד הרב שמעון בעדני הרב משה מאיה רישום תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד