י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למרות חילול השבת המתמשך • ליצמן מגבה את כץ: "השתנה המון"

לאחר שהכנסת אישרה אמש את מינויו לסגן שר, ליצמן גיבה הבוקר את שר העבודה והרווחה: "בשבוע שעבר הוא מנע חילול שבת" • וגם: חלק על דברי השר דרעי הבוקר ב'ידיעות אחרונות': "למה הוא עבד כל כך קשה, ממש הוא הלך עם זה עד הסוף"

ליצמן. צילום: פלאש 90
ליצמן. צילום: פלאש 90



יממה לאחר שהכנסת אישרה את חזרתו למשרד הבריאות, סגן השר יעקב ליצמן יוצא בפומבי נגד השר אריה דרעי ומגבה את השר חיים כץ למרות חילול השבת המתמשך כמידי שבוע, על ידי 'רכבת ישראל' ולמרות שזו הייתה הסיבה שבגינה התפטר מהממשלה.

ליצמן נשאל הבוקר בראיון ב'גל"צ': "התפטרת מהממשלה בגלל חילול השבת ברכבת, ואתה חוזר כשיש חילול שבת ברכבת, מה השתנה?".



למרות שבכל החודשים האחרונים, 'בחדרי חרדים' חשף תיעודי וידאו המעידים כי חילול השבת נמשך כרגיל, ליצמן נשמע הבוקר אופטימי במיוחד: "בינתיים השתנה המון", הוא השיב ב'גל"צ', "קודם כל עבר החוק (חוק מסורת ישראל י.ג), החוק הזה נותן סמכות לחיים כץ ואני חייב להגיד לכם, שהשר חיים כץ בשבוע שעבר מנע חילול שבת, לפני שבועיים גם כן, השבת אני יודע שיש, דיברתי איתו, הוא מטפל מה שצריך אני לא אכנס כרגע לזה".



תיעוד בלעדי שפורסם ב'בחדרי' - עבודות תשתית ברכבת ישראל בשבת שעברה

בנוסף, ליצמן התייחס לדברים שאמר דרעי ל'ידיעות אחרונות', על חוק המרכולים, לדבריו, "לא צריך את חוק המרכולים" וכי "אני לא יכול ולא מתכוון לאכוף את החוק הזה", ליצמן הבהיר כי הוא חלוק על דעתו של דרעי: "אני לא יודע, אם השר דרעי חושב שזה לא שווה, אז למה הוא עבד כל כך קשה, ממש הוא הלך עם זה עד הסוף, זו עובדה, אני יכול להעיד לכם, זה א' ב', אני באמת חולק עליו, אני חושב שהחוק הזה הוא כן עושה, הוא שומר על הסטטוס קוו, מה שנפרץ והייתה סכנה שכל העיריות יפתחו את כל המרכולים בשבת".

הוא השיב על הטענה כי בסך הכל הוא בא לעשות סיבוב בהתפטרותו: "כשאני הודעתי לראש הממשלה ביום חמישי שאני הולך להתפטר, לא חלמו ולא דיברו על חוק סגן שר, ולכן זה לא נכון להגיד כאילו 'השלמתי סיבוב'".

לדבריו על חוק המרכולים, "אמרתי לראש הממשלה, שאם החוק הזה של המרכולים לא יעבור – בהחלט אפיל את הממשלה. אני חתמתי הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה, עם השר כחלון, עם השר בנט, ולכן, כל החוקים שקיימים בהסכם הקואליציוני – יעברו".

עוד מדבריו ליצמן בראיון בגל"צ: "לעולם לא יעשה שר מיהדות התורה, גדולי התורה עקביים" וכי "יאיר לפיד לעולם לא יכנס בלי החרדים והדתיים וזה לא יהיה".
יעקב ליצמן רכבת ישראל חיים כץ אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד