י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"הקב"ה לא משאיר אותנו יתומים": הרבנים והח"כים התכנסו בבית 'דגל' • צפו

כינוס זיכרון נערך בבית 'דגל התורה' לזכרו של נשיא מועצת גדולי התורה מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל • הרבנים בכינוס: "הקב"ה לא משאיר אותנו יתומים. בתקופה האחרונה של הראש ישיבה, הח"כים והנציגים וראשי הישיבות התחילו להתייעץ עם הגר"ג אדלשטיין, ומרן זצ"ל ידע מזה" • תיעוד

"הקב"ה לא משאיר אותנו יתומים": הרבנים והח"כים התכנסו בבית 'דגל' • צפו



במלאות השלושים: כינוס זכרון מיוחד נערך הערב (חמישי) בבית 'דגל התורה' בבני ברק לזכרו של נשיא מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

השידור שהועבר בשידור חי - כמו שאר ההספדים על מרן ראש הישיבה זצ"ל באתר 'בחדרי חרדים' - ירד לאחר מספר דקות עקב הוראת רבני דגל התורה שלא לשדר את הכינוס בשידור חי.

בכינוס נשאו דברים רבני 'דגל התורה' הגאון רבי נתן זוכובסקי מראשי ישיבת גאון יעקב והגאון רבי יוסף יקותיאל אפרתי ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות שהביא דברים בשם הגר"ח קנייבסקי.

הרבנים התייחסו בדבריהם להנהגת הדור אחרי הסתלקותו של הגראי"ל זצ"ל. הגר"נ זוכובסקי סיפר כי עלה היום למעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין והוסיף, "הקב"ה לא משאיר אותנו יתומים. בתקופה האחרונה של הראש ישיבה התחילו לשאול את מרן הגר"ג. מרן ראש הישיבה ידע מזה. כמובן נכנסו גם הרבה מאד גם למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי למרן שר התורה וכל הכרעה עברה דרכו, אבל ביום יום, חברי הכנסת והנציגים וראשי הישיבות עולים למרן ראש הישיבה רבי גרשון להתייעץ איתו ולקבל את הכרעתו. ונכנסתי אליו לשמוע את ברכתו לערב זה, והוא אמר בברכתו, "כתוב במשניות באבות, "כל העמלים עם הציבור זכות אבותם מסייעתם". והרע"ב מסביר, יהיו עמלים לדם שמים שזכות אבותם של ציבור מסייעתם". והאריך בפירוש דברי הרע"ב וברך את הנציגים".

הגר"י אפרתי התייחס אף הוא בדבריו ואמר: אין מתיחות חלילה בין גדולי ישראל. אבדנו את המנהיג של כלל ישראל אבל הקב"ה הותיר איתנו את שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין שכולנו כפופים אליהם".

בכינוס נשא דברי הספד גם הרב איסר שוב, מקורבו ונאמן ביתו של מרן הגראי"ל זצ"ל.

יו"ר המפלגה חה"כ משה גפני סיפר בכינוס: "הייתי בשבעה כמה פעמים יחד עם הרב דוד שפירא שכולנו חייבים לו הרבה. פרופסור וינברגר סיפר שפעם דוד קרא לו בלילה כי לראש ישיבה יש לחצים בחזה, וכשהגיע לראש ישיבה אמר הרב שטיינמן שכבר לא כואב לו. הפרופ' שאל מה הרגיש והראש ישיבה ענה שכבר לא כואב כי עשה תשובה.



"הוא היה סולם ארצה וראשו מגיע השמימה. ‏היו כאלה שיצאו נגדו, דיברו נגדו וביזו אותו ולא עשינו מספיק לשמור על כבודו. אנחנו מבקשים מחילה".

ח"כ אורי מקלב אמר בכינוס, "מרן זצוק"ל לא עזב את העולם עד שראה שדגל התורה ממשיכה בשיא כוחה. בכל מקום ומקום פועלים רק על פי דעת התורה, מרן זצוקלל"ה זיכך את התנועה, והשאיר לנו ספינה יציבה בכל מקום ומקום. מרן הרב שטיינמן זצוק"ל היה מורה דרך ולא רק בשנים האחרונות, גדולי התורה בשנים הקודמות שלחו אותנו אליו תדיר".

"רק לאחרונה עבר חוק המרכולים. הוראתו האחרונה הייתה שלא נוותר גם על הסעיף הרטרואקטיבי בחוק. ח"כים חילונים באים אלינו ומתעניינים במרן זצוק"ל. זה דבר שלא היה מעולם. ראינו תמיד את האחריות של מרן זצ"ל לעם, בפריפריה ובמרכז. תמיד הורה לנו: 'תגידו לראשי השלטון שאתם לא האחראים על עצמאות החינוך החרדי - אותי אף אחד לא יבוא להלקות".



ח"כ יעקב אשר אמר בכינוס: "בהנהגה של מרן הרב שטיינמן זכר צדיק לברכה, זכינו לא רק לקבל את ההוראה ממנו, אלא גם לראות ולהבין את ההוראה וכיצד אנחנו לא יכולים לבד. מרן הגראי"ל שטיינמן לימד אותנו לא לוותר על קוצו של יוד - אבל את המלחמה לעשות בדרך של בני תורה".



בכינוס השתתפו ראשי וחברי 'דגל התורה' מכל רחבי הארץ, ראשי יתד נאמן זליג אורלנסקי, ישראל פרידמן, יו"ר תודעה הרב מרדכי בלוי וכן נכד הגראי"ל שטיינמן זצ"ל הרב דוד שפירא, ונכד הגר"ח קנייבסקי הרב יעקב ישראל קנייבסקי.

























הרב אהרן לייב שטיינמן דגל התורה שלושים כינוס הנהגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד