י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרחפן תיעד: חילול שבת מאסיבי בתחנת הרכבת בתל אביב

הרחפן צילם את העבודות: ימים ספורים לאחר חזרתו של ח"כ יעקב ליצמן למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר, "בחדרי חרדים" חושף תיעוד וידאו של עבודות תשתית מאסיביות שהתקיימו בבוקר השבת, בתחנת רכבת השלום בת"א. צפו בתיעוד

צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש90
צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש90



הרחפן צילם - תיעוד וידיאו בלעדי: ימים ספורים לאחר חזרתו של ח"כ יעקב ליצמן למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר ולאחר שחוק 'מסורת ישראל' אושר סופית, "בחדרי חרדים" חושף תיעוד וידיאו שצולם על ידי רחפן, שבו נראות עבודות תשתית מאסיביות שהתקיימו הבוקר - שבת קודש, בתחנת רכבת השלום בת"א.



הצילומים שהגיעו לידי "בחדרי חרדים" צולמו הבוקר על ידי נכרי והם מצטרפים לתיעודי הווידאו שהתפרסמו כאן בחודשים האחרונים, ללא הפסקה כמידי מוצאי שבת, שמעידים באופן ברור: רכבת ישראל מבצעת עבודות תשתית ותחזוקה בכל שבת, באישור ממשלתי של משרד העבודה והרווחה.

כזכור, סגן השר ליצמן התפטר לפני מספר חודשים מתפקיד שר הבריאות, זאת בעקבות חילול השבת הפומבי הנעשה בקביעות על ידי רכבת ישראל.

ליצמן הסביר את התפטרותו ואמר כי "בעקבות עבודות חילולי שבת ברכבת ישראל, אתמול וגם בתקופה האחרונה. בכל הדורות ידענו שהשבת שומרת עלינו, ידענו שזה יסוד הברית בין עם ישראל והקב"ה. לצערי רכבת ישראל עשתה לאחרונה את יום השבת יום השיפוץ הלאומי. כל השיפוצים שלהם ברכבות הם עושים בשבת, שלא לצורך".

השבוע חזר ליצמן למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר, לאחר שהכנסת והממשלה אישרה את האצלת הסמכויות מראש הממשלה אליו, באופן שלא תהיה לו אחריות מיניסטריאלית על חילול השבת המבוצע באישור משרד העבודה והרווחה.

כזכור, חזרתו של ליצמן באה לאחר ששני חוקי השבת, המרכולים ו'מסורת ישראל' אושרו בכנסת סופית. חוק 'מסורת ישראל' נועד למנוע חילול שבת ולהעניק לשר העבודה והרווחנה חיים כץ את האפשרות להתחשב במסורת ישראל בעת שהוא מעניק היתרי עבודה לעבודה בשבת.

בשבוע שעבר נשאל ליצמן בראיון לגל"צ: "התפטרת מהממשלה בגלל חילול השבת ברכבת, ואתה חוזר כשיש חילול שבת ברכבת, מה השתנה?". ליצמן השיב כך: "בינתיים השתנה המון. קודם כל עבר החוק (חוק מסורת ישראל י.ג), החוק הזה נותן סמכות לחיים כץ ואני חייב להגיד לכם, שהשר חיים כץ בשבוע שעבר מנע חילול שבת, לפני שבועיים גם כן, השבת אני יודע שיש, דיברתי איתו, הוא מטפל מה שצריך אני לא אכנס כרגע לזה".

כאמור, למרות פנייתו של ליצמן לחיים כץ, גם השבת התבצעו עבודות על ידי רכבת ישראל, וגם השבוע יש להן תיעוד כאן ב"בחדרי חרדים".
יעקב ליצמן רחפן חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד